Senaste nytt

Stockholm radar

Kristofer

Medlem
LFV har även en tjänst som använder riktig data från sekunddärradar (de andra sajterna använder ju inte riktig radardata utan information från ADS-B transpondrar).

WebTrak: Swedavia Arlanda/Bromma

Det funkar med de flesta Swedavia-flygplatserna - byt ut arn till någon annan IATA-kod.

Det är flera timmars fördröjning, men det roliga är att man ser samtliga flygplan (dvs även privatflyg), och inte bara de med ADS-B.
 

tomeck

Medlem
Men känns som stockholmradar är ungefär som Flightradar24.com - Live Flight Tracker!, finns också som app:ar som ni säkert känner till redan. Går också går på secondary radar (ADS-B transponder) men har betydligt större nätverk av noder (dock glest i Asien). Har själv funderat att sätt upp en i närheten av ESGR egentligen också i SIN som saknar den, men senaste kräver tillstånd från myndigheterna.
 

tourist

Medlem
Om LiveATC: Om jag hörde ordentligt vad de sa skulle det nog vara roligt, men jag klarar inte att uppfatta vad som sägs så snabbt och med så mycket brus! Jag har lyssnat på United Channel 9 några gånger, och det brukar gå att höra det mesta, så jag är lite förvånad över att jag inte fattar vad de svenska flygledarna säger. :(
 

henrik l

Medlem
Men känns som stockholmradar är ungefär som Flightradar24.com - Live Flight Tracker!, finns också som app:ar som ni säkert känner till redan. Går också går på secondary radar (ADS-B transponder) men har betydligt större nätverk av noder (dock glest i Asien). Har själv funderat att sätt upp en i närheten av ESGR egentligen också i SIN som saknar den, men senaste kräver tillstånd från myndigheterna.

Det här var ju riktigt häftiga länkar. Via flightradar24 kan jag dessutom få reda på vilka plan som man ser flyga mot nord-väst när jag är hos mina föräldrar mellan Skara och Skövde. Har försökt med en stark kikare, men bara kunnat konstatera att det 4-motoriga kärror. Nu kan man få reda på allt. Ser t ex att snart passerar JL42 mellan CDG och HND:)
 

Gnopps

Medlem
Jag har Flightradar och Planetracker på mobilen men är inte riktigt nöjd men någon av dem. Ibland visar den ena flygplan den andra inte visar och tvärtom. Speciellt lågt flygande (kommersiella) flygplan verkar de ha svårt för.
 
Toppen