Stockholm radar

Diskussion i 'Övrigt' startad av agehall, 14 Oktober 2011.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En snubbe på FT postade nyss Stockholmradar.com - Live Air Traffic Control som sitt enda inlägg.

Först tyckte jag det verkade lite småtråkigt, men efter att ha tittat en stund så gillar jag det skarpt. Det är rätt ballt att kunna sitta och titta på exakt vilken kärra som just flög över mitt hus. Jag råkar bo så att både inflygningar till ARN och inflygningar till BMA passerar rakt ovanför. Framförallt till BMA kommer kärrorna in på rätt låg höjd.

2. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken inte alls fungerar på tex iPad. Så jag fortsätter nyttja Flightradar24. Finns som app, eller deras hemsida för den som vill se resultatet på annan plattform.

1 person likes this.
  3. Jacob

Jacob Medlem

2 personer gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dina länkar verkar trasiga Jacob, men ja, det blir mycket roligare när man hör radiotrafiken samtidigt.

5. Jacob

Jacob Medlem

Testa nu, ska öppnas i Windows media player.

6. Jacob

Jacob Medlem

Riktigt skoj, SAS 165 ploppar upp på radarskärmen precis efter start norr om Arlanda och två sekunder ropar Scandinavian 165 på radion.

Så nog är det korrekt alltid...

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det hoppas jag verkligen inte. Isåfall har det blivit något riktigt trasigt med min Mac. :)

1 person likes this.
  8. Jacob

Jacob Medlem

Haha, OK. Vi kör kort och gott länken till websidan så får folk öppna med vilka program de vill... ;)

9. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Roligt. Nu ser jag att Air China är på väg in. Det ska det bli roligt/förfärligt att lyssna på.

10. Jacob

Jacob Medlem

Tror det är lite för sent för Air China, de har både landat och lyft igen. Men Belavia startade just mot Minsk/Vitryssland, kraftig rysk accent på kaptenen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!