Senaste nytt

Stockholm-New York. Med vilket bolag? Stockholm-Philadelphia//New York-Stockholm

FFS

Medlem
Frågade förut om Delta, för det var dom jag flög med senast av de amerikanska från ARN, men fick inget svar. För ca två år sedan var det i alla fall en sunkig narrow body (757:a om jag inte minns fel) med skärmar i taket. Jag tycker nio timmar är tillräckligt länge för att inte känna för att flyga annat än wide bodies.
Samma erfarenhet som jag har av Delta. De kör fräshare plan inrikes i US än över Altlanten tyvärr
 

agehall

Medlem
telelina om du reser själv vill du troligen ha en plats i mittenraden, så du får tillgång till gången utan att behöva klättra över någon eller han någon annan som klättrar över dig. Jag föredrar D så buffen är längst bak på den sidan.
 

telelina

Medlem
Tack agehall

Reser själv, ska hälsa på några vänner i NYC.

Jag skulle redigera bilden lite...

SAS1.png


Vad används utrymmet mellan sista raderna till? Tycker du att jag ska boka 1D eller 5D?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Nackdelen med rad 1 är att du blir sist av för jag vill minnas att SAS använder dörrparet mellan business och economy extra på Newark. Inget jätteproblem, men värt att komma ihåg så att man skyndar sig lite till immigration.
 

Agö

Medlem
Om du reser ensam kan du kanske få blockerat säte bredvid (givetvis beroende på bokningsläget). Nyss hemkommen efter två turer; 5A resp 4A. Block båda vägarna. Lilla C-kabinen på 343 användes inte alls...
 

telelina

Medlem
Nackdelen med rad 1 är att du blir sist av för jag vill minnas att SAS använder dörrparet mellan business och economy extra på Newark. Inget jätteproblem, men värt att komma ihåg så att man skyndar sig lite till immigration.

Jag har 2h transfertid... Ska med inrikesflyg till Philadelphia, blir det för tajt tror ni? Gissar också att jag måste hämta ut väskan emellan...
(Min hemresa går direkt fr NYC så då slipper jag detta problem).
 

agehall

Medlem
Jag har 2h transfertid... Ska med inrikesflyg till Philadelphia, blir det för tajt tror ni? Gissar också att jag måste hämta ut väskan emellan...
(Min hemresa går direkt fr NYC så då slipper jag detta problem).

Kan vara lite tight men om ni är i tid så ska det inte vara några stora problem.
 
Toppen