Senaste nytt

Stockholm-New York. Med vilket bolag? Stockholm-Philadelphia//New York-Stockholm

Vaniljvodka

Medlem
Så nu har jag köpt en biljett med SAS 6 388 SEK T&R ARN-PHL // EWR-ARN. Det var optiontown alternativet som lockade... Dessutom var det den kortaste flygtiden.

SAS flyger inte till PHL så jag antar att du bokat codeshare med exempelvis Lufthansa? Då funkar det dessvärre inte med Optiontown. Det är bara om du flyger direkt till EWR med SAS. På hemvägen ska det dock funka att försöka uppgradera.

På Optiontown kan jag nu köpa uppgradering till Eco Extra för € 142 enkel resa & € 315 enkel resa i business class.

Sedan står det:
Upgrade decision will be emailed normally 1-3 days before departure and at least 4 hours before departure. We advise you to wait for your upgrade decision before you check-in for flight as it might impact your upgrade decision.

Har ni någon erfarenhet är det bättre att vänta med att boka en uppgradering?

Jag skulle boka uppgradering direkt. Det är inte helt klart hur de väljer vilka som blir uppgraderade, men jag gissar att man ligger bättre till ju tidigare man har bokat. Jag har fått igenom det en gång (på ett försök, ARN-ORD) och hoppas nu på en andra uppgradering ARN-EWR om en knapp månad. Bägge gånger har jag köpt uppgradering minst två månader innan.
 

Vaniljvodka

Medlem
Verkar som att du flyger ARN-EWR med SAS och sedan EWR-PHL med US Airways? Det är som sagt bara en timme med tåg från Newarks flygplats så det verkar onödigt att vänta i två timmar på EWR för att sen flyga i en knapp timme. Det går ju att boka av SAS-biljetter inom 24 timmar om du vill...
 

telelina

Medlem
Jag åker med SAS ARN-EWR & sedan EWR-PHL med US Airways. Det var ingen prisskillnad att lägga till EWR-PHL också.
Jag tänkte om det är billigare deal ju närmare avresa man kommer?
 

telelina

Medlem
Nu har jag anmält mig på Optiontown. Valde båda uppgraderingsalternativen.
Lite lustigt är att jag redan är bokad på business class på EWR-PHL :)
 

Alx

Medlem
OK, jag omformulerar: Åk aldrig med amerikanska bolag som flyger direkt från ARN. Delta, United, Continental har väl aldrig levererat annat än trötta plan med skärmar i taket på den sträckan?

Vad pratar du om?? Alla flygbolag står inte stilla i utvecklingen så som t.ex. SAS gör. United har sedan ett hyfsat bra tag en uppdaterad både C och Y kabin som slår SAS flera gånger om när det gäller den hårda produkten. Detta även på ARN-EWR sträckans gamla 757:a. Eller vad sägs om fully flat seats i C och riktig AVOD i ekonomi?! Två saker SAS saknar i sina gamla men välskötta 330.

Jag håller med dig om att f.d. Continental (numera United) före uppdateringen av kabinerna var riktigt slitet och omodernt. Men ibland lönar det sig att följa upp flygbolag man tidigare har skrattat åt eftersom inte alla flygbolag står stilla i tiden utan faktiskt förändras till det bättre... :D
 
Toppen