Stockholm-New York förstår inte sökresultat i Expertflyer

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av RickardG, 3 Januari 2015.

  1. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej, jag försöker hitta biljetter från Stockholm till New York den 5/8 2015 (måste åka just den dagen), en vuxen och ett barn 9 år. Jag behöver bara enkelbiljetter för vi har tillbakaresan redan fixad, dock verkar det vara billigare att boka en ToR och skippa hemresan. Helst åker vi business eller premium economy men vill inte åka economy. Max en mellanlandning, direkt är att föredra.

    Nu till min fråga: jag har letat lite i ITA Matrix, Expertflyer, Google flight etc. och hittade en premium economy med SAS i Expertflyer för 6910 kr. Jag kan inte se att den finns som bokningsbar på sas.se och bokningsklass anges som P, vilket om jag har förstått det rätt är den klass som används för bonusresor? Varför visas den ö h t på Expertflyer (och dessutom med ett pris) om den inte kan köpas? Enligt SAS har de även slutat med bonusresor i premium economy, vilket gör att jag förstår ännu mindre...

    Både förklaringar till ovanstående, och hjälp med att hitta alternativa biljetter uppskattas! Screenshot från Expertflyer bifogas.
     

    Bifogade filer:

    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      587,2 KB
      Visningar:
      157
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    P är Sas Plus (tidigare var det awardresa). Dock så tror jag inte att P är tillåtet för enkelresa. Hur ser fare rule ut i Expertflyer om du väljer enkelresa?
     
  3. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Annars brukar väl iceland air ha vettiga priser på enkelresor?
     
  4. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg nu att jag missat att räkna med skatter och avgifter på priset från EF så det som finns på SAS.se stämmer... Det var ToR jag jämförde för enkelbiljetter verkar svårt.
    Iceland Air gör att resan styckas upp och man får ingen längre sträcka att somna på. Däremot funderar jag på att ta det via CPH för att utnyttja dealen därifrån.
     
  5. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Gäller den dealen verkligen på enkelresor?
     
  6. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nej men det blir billigare att ta en sån ToR och skippa hemresan än att boka en enkelbiljett (T.o.m. Med Iceland air). 5151 SEK plus skatter, totalt ca 8000 SEK Från CPH till EWR är inte farligt, frågan är vad som innebär totalupplevelse om man tar hänsyn till komfort av följande alternativ:
    CPH-BRU-EWR, med UA Boeing 777-200
    CPH-YYZ-EWR, med AC Boeing 787-8
    CPH-FRA-EWR met Lufthansa Boeing 747-8

    Vilket alternativ skulle ni ha valt? Total restid och tid för byte är mer eller mindre lika, likaså priset. Så det handlar mer om bolag och flygplanstyp som skiljer sig.
     
  7. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    På 747-800 är väl övervåningen business, me like :)
    Annars vill jag personligen testa dreamlinern så det är nog dött lopp mellan de alternativen. Bytet i FRA tror jag är lite mindre komplicerat än i YYZ även om båda lär vara förhållandevis enkla. När jag reste FRA-YVR-SFO var jag tvungen att sitta och vänta i ett rum för att identifiera mina väskor innan jag fick komma igenom. Fördelen där var att immigration gjordes i Kanada och inte i USA, vet inte hur det är i Toronto dock.
     
    Last edited: 4 Januari 2015
  8. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som testat dreamlinerns business och kan jämföra den med 747? Eller någon som vill dela med sig om Lufthansa kontra AC generellt när det gäller service i business?
     
  9. Nemo

    Nemo Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu är jag förvirrad, vad menas?
     
  10. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Var uppe och kikade på övre däck när vi åkte F med 747-8i senast. Tyckte att det såg förfärligt trångt ut med 32 säten på den lilla ytan, i synnerhet gången.
     
    agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×