Senaste nytt

Stockholm-New Orleans / Washington-Stockholm med BA Club World i Juni

Emil

Medlem
Hej,

Ska boka en resa till New Orleans i början på juni (2:a) och sedan flyga hem från Washington DC (11:e). Var inne på BA's hemsida samt MrJet och kollade förra veckan och hittade en massa biljetter för 18-20' kr.

Idag har dock priset höjts markant, det billigaste nu är 25' kr :mad:

Min fråga är om ni tycker jag ska vänta och se om det kommer ut några billigare biljetter längre fram, eller bita i det sura äpplet och boka in mig så fort som möjligt innan det blir ännu dyrare?

Tack på förhand!
 

kristerj

Medlem
BA hade rea fram till 19:e feb, så dessvärre har priserna gått upp denna vecka. Tror inte du behöver ha någon större brådska med att boka utan du kan kolla priserna de närmaste månaderna och se om det kommer någon ny rea innan du bokar.
 

Emil

Medlem
Tack så mycket för snabbt svar. Klantigt att jag inte kollade hur länge rean gällde. Får väl ha lite is i magen och hoppas på en ny rea längre fram.
 

EricT

Medlem
Vet man att det är rea och man vet att man ska åka så ska man alltid boka direkt.

Vet ej när de brukar ha rea. Men förra året minns jag att det var en i slutet på maj eller början på juni. Någon annan här har säkert bättre koll.
 

Emil

Medlem
Vet man att det är rea och man vet att man ska åka så ska man alltid boka direkt.

Ja... Det fick jag nu erfara den hårda vägen. :p

Frågan om de hinner med någon mer rea innan jag åker då. Har inga problem att vänta förutom att jag är rädd att priserna ska gå upp mot 30'-40' kr.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan om de hinner med någon mer rea innan jag åker då. Har inga problem att vänta förutom att jag är rädd att priserna ska gå upp mot 30'-40' kr.
Om det är British Airways Club World priset det handlar om, så är ca 26.000 SEK inkl. skatter (Fare basis: INCEU7) standardpriset till New Orleans.
 

kristerj

Medlem
Min erfarenhet är att BAs priser i business ligger runt 25' kr +/- 2' för de flesta destinationerna i USA (östkusten är generellt sett billigare), men bäst är att du kollar regelbundet och bokar om priserna börjar gå uppåt. Vad jag kan se så är det god platstillgång på hemresan från Washington (minst 9 platser i C)
 

Peter65

Medlem
Jag hade ett liknade "problem", logisitk mässigt kunde jag inte boka innan rean gick ut. Men i fredags satt jag och gjorde olika rutter och kom faktiskt fram till istort sett samma pris jämfört med resan. Tillägget blev 300-400 kr /skalle, helt OK tycker jag.

Mitt tips är som sagt att du tittar på lite olika rutter, ibland blir mellanlanding billigare :cool:
 

Emil

Medlem
Jag hade ett liknade "problem", logisitk mässigt kunde jag inte boka innan rean gick ut. Men i fredags satt jag och gjorde olika rutter och kom faktiskt fram till istort sett samma pris jämfört med resan. Tillägget blev 300-400 kr /skalle, helt OK tycker jag.

Mitt tips är som sagt att du tittar på lite olika rutter, ibland blir mellanlanding billigare :cool:

Bra jobbat! Hur gjorde du för att hitta de priserna? Sökte du på alternativa destinationer? Jag söker ju på O & D, sen får man förslag på ett antal olika rutter, men alla låg i stort sett på samma pris.
 
Toppen