Senaste nytt

Stockholm-Nassau i januari

Vaniljvodka

Medlem
Pratar med mig själv: Efter att ha sett att en massa här gillar Jetblue och de flyger direkt mellan JFK och NAS så blir det nog en tripp med dom. Dessutom lite billigare än Delta.
 

Vaniljvodka

Medlem
Äh, NU har jag det:

Sön 5/1:
ARN-EWR med SAS

En natt på Bentley Hotel uppe vid 62:e gatan med utsikt över East River och Queensboro Bridge. Dessutom nära till La Guardia.

Mån 6/1:
LGA-NAS med Delta

Tis 14/1:
NAS-FLL med antingen Bahamasair eller JetBlue (bättre avgångstid med BHS, men kanske kul att testa JetBlue?)
FLL-EWR med United (landar 15.34)
EWR-ARN med SAS

Sparar in dryga hundra dollar på taxin mellan JFK och EWR så till slut blir det här det billigaste alternativet hursom.

Alla okej med den här varianten?
 
Last edited:

Vaniljvodka

Medlem
Är lite osäker på om transfertiderna räcker för att känna sig säker? Tar gärna input från folk som mellanlandat på FLL.

Så här tänkte jag alltså:

NAS-FLL (Jetblue, landar på terminal 3)
09.25-10.23

FLL-EWR (United, avgår från terminal 1, landar på EWR terminal C)
12.29-15.34

EWR-ARN (SAS, avgår från terminal B)
17.55-07.40 (+1)

Alla tre flyg alltså på separata biljetter. Finns det möjlighet att checka in väskor hela vägen från NAS? Hört nåt om att man kan passera immigration redan där också? Är det tillräckligt med tid om det inte går?

Finns ett annat alternativ och det är:

Bahamasair till MIA
07.00-07.55

och därefter

United till EWR
10.54-14.00

Gillar dock inte avgångstiden så värst. Jag får dessutom känslan av att FLL borde vara mycket lugnare än MIA?

Tacksam för input.
 

Elias

Medlem
Min erfarenhet är att FLL är liten och smidig, framförallt i jämförelse med MIA, två timmar är inga problem.
Sist så lyckades dem checka in bagaget där hela vägen då jag hade en Delta flight via JFK och sen vidare till Skandinavien med AY på två separata biljetter.
 

Smuffe

Medlem
Jag har inte varit i MIA sedan 1990/91 (jag är 28 år idag så ni kan ju räkna ut hur gammal jag var då.. :) ) men jag har bra erfarenheter med att checka in bagage på upp till 3 separata biljetter inom Asien och det har inte varit några problem.
Men för att vara på den säkra sidan hade jag nog valt alternativ två med Bahamas Air via MIA eftersom du har en faktisk realistisk tid, utifall ni landar något sent pga holding, minst 2,15-2,30 och chansen är större att de checkar in ditt bagage hela vägen då MIA-EWR flygs med UA och därifrån med SK. 2/3 flighter sker inom *A samt att jag misstänker att du har ett fördelaktigt kort inom alliansen som hjälper dig på traven.
Ditt första alternativ sker med 3 olika bolag, Jet Blue är väl inte med i Sky Team?
 

Vaniljvodka

Medlem
JetBlue är väl inte med i någon allians vad jag vet.

Men för att slippa MIA hittade jag nu ett nytt alt:

Jag kan boka om SAS-resan (inte gått 24 timmar sen jag bokade) så att jag flyger hem från FLL för bara 600 kr mer (mindre än vad United-flyget hade kostat separat). Med samma United-avgång från FLL. Vilket innebär att jag helt säkert kan checka in väskorna hela vägen därifrån och blir hjälpt vid eventuell försening. Så bokar jag bara LGA-NAS med Delta och NAS-FLL med JetBlue. Bättre va?
 
Toppen