Senaste nytt

Stockholm med en 4,5-åring

F

FCT

Guest
Är detta något som det kommer vara ofantligt många barn på under en helg?
Lite komiskt är det att du söker aktiviteter till ditt barn, men samtidigt vill du inte ha andra barn där. Hyr Vasamuseet vet ja, de har event där man kan få hela skutan för sig själv! ;)
 

Börnen

Medlem
Väljer alltid Waterfront med familjen mest pga av frukostbuffén och närheten till Griffin Steakhouse som är lagom fint och mycket barnvänligt. Tips på aktiviteter: wasamuseet, sky view på Globen, Cino4 på tekniska (men hoppa själva museet).
 
Lite komiskt är det att du söker aktiviteter till ditt barn, men samtidigt vill du inte ha andra barn där. Hyr Vasamuseet vet ja, de har event där man kan få hela skutan för sig själv! ;)
Varför är det komiskt? Menar du att bara för att man har barn så tycker man om gigantiskt många barn i grupp? Jag har inte sagt något om att det inte skall finnas andra barn där, men ofantligt många barn är jobbigt.
 
Kan Skansen vara något? Om han gillar djur då. Spårvägsmuseet resp. Polismuseet har väl några aktiviteter för barn, men annars är det väl mest för något äldre "barn", kan jag tycka. Annars instämmer jag nog om Junibacken också.
Skulle kanske ta och gå på Skansen.

Ja, det brukar vara smockat, men han kommer garanterat att gilla det.
Skippa fotografiska, för din sons skull ;)

Min 4,5-åring älskar fjärilshuset, som numera också har hajar och lite annat.
Vill du har bra mat och samtidigt lite äventyr för lillen, så ta båten ut till Fjäderholmarna. Det tar ca 20 minuter och där finns lite att utforska, en mindre lekpark och bra käk, även för barn.
Men fotografiska är ju nice ;)! Skall kolla upp tipset om båten.

Hur flyttbara är ni? Jag tror att Tom Tits i Södertälje skulle vara en kul utflykt.
Det skall mycket till för oss att röra på oss, tex en rolig båtfärd ;).
 

Totopez

Medlem
Skansen, Junibacken, kanske Naturhistoriska. Jag skulle säga att tekniska, tom tits mfl är lite för svåra för den åldern, spara dem till senare. Cosmonova har åldersgräns.

Mina barn älskade barn/familjevisningarna på Moderna i den åldern, särskilt arbetet i ateljén. Men alla gillar inte att skapa.

Viktigast för oss på den tiden var att inte försöka klämma in för mycket. En dag på Skansen är rätt ansträngande, försök inte klämma in Junibacken samma dag etc. Men som sagt, alla barn är olika.
 
Väljer alltid Waterfront med familjen mest pga av frukostbuffén och närheten till Griffin Steakhouse som är lagom fint och mycket barnvänligt. Tips på aktiviteter: wasamuseet, sky view på Globen, Cino4 på tekniska (men hoppa själva museet).
Radisson alltså. Viktigaste av allt, har de pannkakor till frukost?
 

Börnen

Medlem
Yes! Pannkakor finns. De görs dock inte på beställning. Tror dock att det är amerikanska pannkakor. Frukosten på Waterfront är riktigt bra om än en aning kaotisk som de flesta större hotell.
Med min son brukar det inte vara några problem att komma när frukosten öppnar :) rusningen börjar inte förrens nio eller så
 
Toppen