Stockholm med en 4,5-åring

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Golfkillen, 1 September 2015.

1. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Hej,

Jag hade tänkt spendera en helg i början av oktober i vår vackra huvudstad ihop med min ena son. Tanken är att helgen skall handla om honom. Så jag är på jakt efter aktiviteter som passar en 4,5-åring, men som också en vuxen kan stå ut med. Mina tankar just nu är tekniska, polismuseet och spårvagnsmuseet. Jag skulle gärna till fotografiska men är inte helt hundra om det passar sonen. Vad har ni för tips?

Sen är ju frågan var man bor någonstans. Jag kan tänka mig lägga ut runt 4000 för två nätter. Det skall vara en grym frukostbuffe och de skall ha pannkakor, samt såklart bra läge.

Sista frågan, var tar man sin son för att äta. Jag funderade på Burgers & Lobsters, men om det är något jag inte tycker om är att stå i kö. Jag är på jakt efter bra mat, men inte den stiffaste fine dining man kan hitta. Hur är Zink Grill nuförtiden till exempel?

Gus gillar detta.
  2. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Golfkillen gillar detta.
  3. FCT

FCT Guest

Vasamuseet, Junibacken, Naturhistoriska riksmuseet och Cosmonova är andra bra barnnöjen.

Dr. Miles och Golfkillen gillar detta.
  4. Golfkillen

Golfkillen Medlem

5. Moco

Moco Medlem

Kan Skansen vara något? Om han gillar djur då. Spårvägsmuseet resp. Polismuseet har väl några aktiviteter för barn, men annars är det väl mest för något äldre "barn", kan jag tycka. Annars instämmer jag nog om Junibacken också.

Golfkillen gillar detta.
  6. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att det är mest på sommarn... när du väl kommit in så är det lugnt även om det är mycket folk/barn.

Golfkillen gillar detta.
  7. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det brukar vara smockat, men han kommer garanterat att gilla det.
    Skippa fotografiska, för din sons skull ;)

Min 4,5-åring älskar fjärilshuset, som numera också har hajar och lite annat.
    Vill du har bra mat och samtidigt lite äventyr för lillen, så ta båten ut till Fjäderholmarna. Det tar ca 20 minuter och där finns lite att utforska, en mindre lekpark och bra käk, även för barn.

Golfkillen gillar detta.
  8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur flyttbara är ni? Jag tror att Tom Tits i Södertälje skulle vara en kul utflykt.

Golfkillen och RickardG gillar detta.
  9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är riktigt bra, men man ska nog upp i 6-7-8 år för att få bra behållning!

Börnen gillar detta.
  10. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!