Senaste nytt

Stockholm - Manila...

Smuffe

Medlem
Hej på er alla!

Det ser ut som att jag troligen kommer att flytta till varmare klimat, närmare bestämt Manila i Filippinerna då jag har sökt nytt jobb.
Det är med kortaret varsel då jag siktar på att åka ner tidigast den 15 juni men inte senare än den 21 juni beroende på när min kollega kan komma iväg. Han siktar på att hinna med ett bröllop inom familjen den 20/6...
Därför söker jag följande:

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Manila
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 15 juni (men ej senare än den 21 juni om jag och min kollega reser tillsammans.
  • När vill/behöver du komma fram till destinationen? Max 48 timmar efter utresa, dock senast den 22 juni.
  • När vill/behöver du komma hem? Inget datum bestämt...
  • Hur länge vill du vara borta? Öppen biljett på max 60 dagar...
  • Hur många personer som skall resa? 1 + 1
  • I vilken kaninklass? Economy främst. Finns det en kampanj eller sjukt bra pris på PE/Biz så är det intressant och öppen för förslag, även om det gör att jag måste positionera mig mellan ARN-XXX och flyga på en billig Biz-kampanj XXX-MNL.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (Övriga om Biz är för bra för att vara sant.)
  • Vad är din budget? (per person) 4500kr - 6000kr upp till ett stopp. 6000kr-7000kr med minst två stopp. Upp till 11'500kr i Biz "för bra för att vara sant pris antingen med en bokning eller genom två varav en positionering...
  • Vad är det viktigaste för dig? Pris kontra poängintjäning på SAS. Om Turkish Airlines har ett sanslöst bra pris i Biz eller har 100% intjäning så är det intressant för att kunna behålla TK Elite efter ett par resor hem med de.
    I övrigt är det främst pris för produkt med *A som berättigar loungetillgång.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan jag utnyttja flera mellanlandningar för högre poängintjäning hos SAS och samtidigt utnyttja ett par lounger så stannar jag gärna på minst två eller flera flygplatser på vägen ner till Manila.

Jag hoppas att det inte blev för otydligt utan att jag har gett er lite olika alternativ.
- Billigt om möjligt... Gärna Biz men PE funkar, men det kommer troligen vara omöjligt att hitta...
- Hellre någon tusenlapp extra med Star Alliance, extra stopp och bra flygbolag med loungetillgång och komfort.
- Kan jag behålla mitt TK Elite efter april 2017 när jag har rest 2-3 r/t är det en bonus.
Annars fungerar det med bra poängintjäning till SAS då det kommer bli ett antal resor runt i Asien under min lediga tid.
- Helt ok med ett eller ett par positioneringsflyg till destination som har Biz-kampanj till Manila.

Tack för all hjälp!
Med vänlig hälsning,
Smuffe
 
Last edited:
Toppen