Senaste nytt

Stockholm - Los Angeles (ekonomi dit, business class hem) med Star Alliance

teachme

Medlem
Ska åka till LA i 3 dagar i november (exakta datum). Viktigt att jag är utvilad när jag kommer hem, så vill därför helst flyga i C-klass på returresan men går bra att åka dit i economy/economy extra. Har också funderat på om det finns nån variant, där man jag kan åka sthlm new york t/r i business och new york - LA t/r i economy men inte hittat något till rätt pris...

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Los Angeles
  • När vill/behöver du resa ut? 6 november
  • När vill/behöver du komma hem? 10 november (avresa 9 november)
  • Hur länge vill du vara borta? -
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? economy dit, business hem
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, krediterar till Eurobonus
  • Vad är din budget? (per person) ca 15000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig? maximera tiden i LA och komme hem utvilad
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?


Om det finns något bra alternativ med SAS så kan jag tänka mig att boka i Plus bådetur och retur, alt. bara i returresan och uppgradera med poäng/optiontown.

Här är bästa resan jag hittat hittills med United, men tråkigt med så långa restider och en lång layover på newark... dessutom framme den 11:e. Men bra pris iaf!

Screen Shot 2014-08-08 at 17.14.25.png


På swiss hemsida kunde man boka en billig economy biljett dit och business hem för ca 14000 totalt,
men det ger riktigt kass poängutdelning. Men man kan inte få allt, väl?
Fanns möjlighet att via samma hemsida boka lufthansa på hemvägen eller ditvägen men då
såg jag inte möjligheten att välja olika klasser för tur/returresorna.

Tacksam för hjälp! Det kluriga för mig är alltså att hitta bolag där man kan boka economy på
utresan och business på hemresan till ett skäligt pris.
 
Toppen