Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35]

Brandten

Medlem
Grymt förslag @palmen ! Tack.
Var kanske lite för många SIN och B777 i förslaget samt att ARN-XXX leg fattas. Vill gärna ha med allt på samma bokning för att slippa strul med separata bokningar, förseningar och bagage. Undviker gärna hotellkostnader under resans gång även om jag förstår att det kan bli nödvändigt med något stopp.
Antingen läser jag dåligt eller så har du lagt till datum för utresa efteråt :).
Jag har inte ändrat texten och datumen och utresan kan vara när som helst så länge jag är framme i LAS 5/1 och åker hem kvällen 8/1 eller morgonen 9/1 (helst 8:e så jag slipper ytterligare en hotellnatt).

Har du death wish (tänker jetlag deluxe)?
Äh har ju sett andra som rest som galningar i Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 så det ska säkert gå bra.... :)

@Golfkillen & @Anders Östling tävlingen är inte avgjord ännu.
 
Last edited:
Det är ju bara Lufthansa och United som flyger förstaklass mellan Europa och USA och United är ju inte särskilt bra så ska du åka förstaklass blir det bara Lufthansa kvar. Att åka en omväg via Asien blir väldigt dyrt poängmässigt och jag tycker att du ska spara förstaklassupplevelserna tills du har ett ärende till Sydostasien. Istället tycker jag det är mer prisvärt (poängmässigt) att försöka maximera en businessklassresa och besöka de bästa loungerna på vägen. Enligt den här tråden Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor skall följande Star Alliance-lounger vara mycket bra:

Istanbul: CIP Lounge
Zurich: Swiss Senator Lounge, E-gates
London Heathrow: Singapore Airlines Lounge och United Lounge
Los Angeles (LAX): Star Alliance Lounge, Tom Bradley International Terminal

Därför blir mitt förslag som följer (allting hittades med Uniteds sökmotor):
03 JAN ARN->IST 17:15 - 21:45 TK1796 Businessclass
Turkish Airlines bjuder på hotellövernattning, läs mer här: Turkish Airlines - Special Service Requests - turkishairlines.com . Du kan även testa att fråga i CIP Loungen om det går bra att övernatta där istället, men dom säger kanske nej.
Frukost i CIP Lounge

04 JAN IST->ZRH 08:05 - 10:20 TK1907 Businessclass
Besök Swiss Senator Lounge, E-gates
04 JAN ZRH->YUL 12:45 - 15:20 LX86 Businessclass
04 JAN YUL->LAS 18:55 - 21:36 AC1857 Ekonomiklass

Destination, Las Vegas
09 JAN LAS->LAX 10:29 - 11:38 UA5484 Ekonomiklass
Besök Star Alliance Lounge, Tom Bradley International Terminal
09 JAN LAX->LHR 16:50 - 11:25 UA923 Businessclass
Besök Singapore Airlines Lounge och Uniteds Lounge
09 JAN LHR->ZRH 13:45 - 16:35 LX333 Businessclass
Besök Swiss Senator Lounge, E-gates
09 JAN ZRH->ARN 19:35 - 21:50 SK1606 SAS Plus
 
Last edited:

nota bene

Medlem
@Brandten Om du vill ha allt på en bokning är det nog uteslutet att boka något kreativt åt 'fel' håll. Och i så fall sitter du med i praktiken bara LH F eftersom UA F är en mindre rolig produkt.

Möjligen att EB tillåter att åka via Asien för USA, men det är ju genom dyrare zon så inte enligt reglerna om jag minns rätt, plus att det blir ont om ben ARN-XXX-YYY-ZZZ-LAS där Z är i USA och X i Europa och Y i Asien i så fall...
 

Brandten

Medlem
Det är ju bara Lufthansa och United som flyger förstaklass mellan Europa och USA och United är ju inte särskilt bra så ska du åka förstaklass blir det bara Lufthansa kvar. Att åka en omväg via Asien blir väldigt dyrt poängmässigt och jag tycker att du ska spara förstaklassupplevelserna tills du har ett ärende till Sydostasien. Istället tycker jag det är mer prisvärt (poängmässigt) att försöka maximera en businessklassresa och besöka de bästa loungerna på vägen. Enligt den här tråden Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor skall följande Star Alliance-lounger vara mycket bra:

Istanbul: CIP Lounge
Zurich: Swiss Senator Lounge, E-gates
London Heathrow: Singapore Airlines Lounge och United Lounge
Los Angeles (LAX): Star Alliance Lounge, Tom Bradley International Terminal

Därför blir mitt förslag som följer (allting hittades med Uniteds sökmotor):
03 JAN ARN->IST 17:15 - 21:45 TK1796 Businessclass
Turkish Airlines bjuder på hotellövernattning, läs mer här: Turkish Airlines - Special Service Requests - turkishairlines.com . Du kan även testa att fråga i CIP Loungen om det går bra att övernatta där istället, men dom säger kanske nej.
Frukost i CIP Lounge

04 JAN IST->ZRH 08:05 - 10:20 TK1907 Businessclass
Besök Swiss Senator Lounge, E-gates
04 JAN ZRH->YUL 12:45 - 15:20 LX86 Businessclass
04 JAN YUL->LAS 18:55 - 21:36 AC1857 Ekonomiklass

Destination, Las Vegas
09 JAN LAS->LAX 10:29 - 11:38 UA5484 Ekonomiklass
Besök Star Alliance Lounge, Tom Bradley International Terminal
09 JAN LAX->LHR 16:50 - 11:25 UA923 Businessclass
Besök Singapore Airlines Lounge och Uniteds Lounge
09 JAN LHR->ZRH 13:45 - 16:35 LX333 Businessclass
Besök Swiss Senator Lounge, E-gates
09 JAN ZRH->ARN 19:35 - 21:50 SK1606 SAS Plus
Väldigt trevligt förslag och en hel del nya moment för min del! Vet man vad det kostar i poäng och tax (ca)?

@Brandten Om du vill ha allt på en bokning är det nog uteslutet att boka något kreativt åt 'fel' håll. Och i så fall sitter du med i praktiken bara LH F eftersom UA F är en mindre rolig produkt.

Möjligen att EB tillåter att åka via Asien för USA, men det är ju genom dyrare zon så inte enligt reglerna om jag minns rätt, plus att det blir ont om ben ARN-XXX-YYY-ZZZ-LAS där Z är i USA och X i Europa och Y i Asien i så fall...
Noterat, tack för input! :)
 
Toppen