Senaste nytt

Stockholm - Hong Kong. Vilket rutt rekommenderas?

perhall

Medlem
A380 är verkligen signifikant tystare än alla andra plan - och som vanligt tystast längst fram. Lite som att åka MD80:)
Finns ju fortfarande lite glamour över A380. Åkte AF PAR-SFO och det finns en mingelyta med diverse drycker i ekonomidelen.../Per
 

swede77

Medlem
Jag skulle också rekommendera att titta på Qatar Airways priser som brukar vara schyssta på den linjen. Då får du även möjlighet att flyga B787 ARN-DOH.
 

dino_81

Medlem
Qatar är prisvärda (just nu upp till 25% rabatt) och jämförbara med Emirates men i mitt tycke tar mellanlandningen och därtill hemska upplevelsen med otrevlig groundpersonal, kaotiskt säkerhetskontroll när flyg från alla världens länder verkar ankomma samtidigt och en klaustrofobisk och fullkomligt urtråkig transferterminal udden av hela upplevelsen... :mad:
 

Hall

Medlem
Mm ekonomi med Qatar där man hamnar på Doha är en big NO NO. Stället är hemskt...

Går man direkt till Oryxloungen (Diners m.fl. kort ger inträde) utan att titta sig för mycket omkring är det helt okej i Doha;) Blir dock ett rejält lyft med den nya flygplatsen.

Om det är Staralliance som gäller så skulle jag åka Swiss till Hong-Kong men du får kolla bokningsklasserna noga om du loggar mot Eurobonus. Om du vill maxa Eurobonus kan du köra över Peking med SAS och satsa på en Optiontownuppgradering till Plus eller Business. Ekonomi med SAS ARN-HKG kostar runt 6300 SEK.
 

dino_81

Medlem
Vilka bolag erbjuder fri dryck i ekonomiklass?

Av de som nämnts i tråden erbjuder Emirates, Qatar (inklusive champagne), Swiss och Turkish fri dryck. Finnair är lite snålare med detta. Med SAS var det länge sedan jag åkte interkontinentalt med men jag tror att de är ungefär lika "frikostiga" som Finnair?
 

RedCarpet

Medlem
Absolut bestämt mig för att åka med Emirates via Dubai. Men, det finns 2 avgångar med 10 minuters mellanrum väl i Dubai. Den ena är med en 777 och tar 7 tim 25 min - den andra med en 380 som mellanlandar i Bangkok som tar 10 tim 35 min. A380 är något som lockar väldigt mycket, men är det värt 3 timmar extra...? Ni med rutin, kanske skönt att sträcka på sig?
 

Smuffe

Medlem
Absolut bestämt mig för att åka med Emirates via Dubai. Men, det finns 2 avgångar med 10 minuters mellanrum väl i Dubai. Den ena är med en 777 och tar 7 tim 25 min - den andra med en 380 som mellanlandar i Bangkok som tar 10 tim 35 min. A380 är något som lockar väldigt mycket, men är det värt 3 timmar extra...? Ni med rutin, kanske skönt att sträcka på sig?


Jag är lite ego och säger såhär...
Ta flighten med A380 så få dels du sträcka på dig och vi andra en lite längre reserapport att läsa.
Jag ser fram emot ett inslag i stil med "Vad för oskyldiga hyss man kan hitta på på BKK under 1 timmes stopp med Emirates."
 

Homer

Medlem
BA Premium Eco 6,759 kr om man bokar med rabattkod senast idag, A380 dagligen.
går att uppgradera till Business med poäng
ekonomi 4,544kr
 
Toppen