Senaste nytt

Stockholm - Hong Kong. Vilket rutt rekommenderas?

Treo

Medlem
I economy skulle jag också prioritera kort flygtid (få byten), dvs AY.
Allt annat lika skulle jag själv välja EK först med hänsyn till mat och IFE.

Men TK kan vara bra för dig om du får användbara poäng.
 

ACervin

Medlem
Är det Finnairs normala service eller då något speciellt hänt som du inte gillar?

Nej det har inte hänt något speciellt på mina Finnair flygningar. Jag tycker bara att helhets intrycket är sämre än på många andra flygbolag. Jag delar helt dino_81 uppfattning. Dessutom föredrar jag 777 framför Airbus (och A380 framför 777)
Finnairs produkt i ekonomi upplever jag som lite "torftig". Du måste betala för att välja sittplats om du inte väntar till on-line check-in öppnar, maten är inte lika bra som Emirates och beroende på linje får du betala för starkspriten och det öl/vin du inte dricker till måltiden. Underhållningssystemet är dessutom mycket bättre på Emirates. .
 
Last edited:

Patrik

Medlem
Finnair för flygtiden och flygrutten, alla andra alterantiv är rejäla omvägar och det är generellt mer turbulens i närheten av himalaya om man tar hänsyn till sådant. Däremot är maten och servicen ombord i finnairs ekonomi extremt trist, litet glas vin i plastmugg till maten är allt man får och maten är den sämsta mat jag har fått i ekonomi.
 

agehall

Medlem
Du kan ju t ex göra en "Star Alliance-sökning" på Flygstolen.se...

Beroende på vilka datum du ska resa eller om det är du själv eller jobbet som betalar så kan man ju tänka olika om vad som är bäst.

Jag skulle rekommendera att använda ITA Matrix istället. Då har man mycket bättre möjligheter att hitta rutter än om man går direkt på en OTA.

Som föregående talare redan sagt så känns Turkish ändå som det säkra kortet, bra mat etc... (Turkish Airlines Passenger Reviews and Turkish Airlines Customer Trip Reports)

FYI: Att lita på S**trax reviews är ungefär likställt med att tro på storken och tomten. Jag säger inget om TK här, men använd gärna en källa som har en gnutta trovärdighet.
 

palmen

Moderator
Gäller väl allt som skrivs på internet? Förövrigt var det blandat med både pos/neg, du kanske kan sprida ljus varför den sidan är sämre än andra?

Verkar som om man kan "köpa" till sig bra status hos skytrax, det är väl det som är problemet. De är inte så oberoende som många verkar tro.
 

palmen

Moderator
Så recensionerna som skrivs är fake med andra ord? :eek:

Inte alla men jag skulle bli väldigt förvånad om det inte fanns en massa fakerecensioner.
Att lita på Skytrax är ungefär som att lita på PRO i prisundersökningar i livsmedelsbutiker. Båda visar ungefär lika lite om sanningen. Tyvärr har båda fått stor genomslagskraft och många som inte är informerade tror att det de säger är sant till 100%
 

agehall

Medlem
Det finns säkert en hel del riktiga recensioner där, men hur ska man skilja dessa från de fejkade? Och det är uppenbart att bolag kan köpa rating av dem.
 

ACervin

Medlem
Läste några trådar om Skytrax, det verkar som kritiska recensioner speciellt riktade mot de 5 stjärniga bolagen inte blir publicerade.
 
Last edited:
Toppen