Stockholm-Hong Kong i Business class - tips?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Fredrik Bodin, 28 Juli 2013.

1. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flugit mycket med Finnair sträckan ARN-HKG, men nu lite sugen på att prova alternativ
    Vilka skulle ni föredra? Flyglinje och flygplats för byte?

2. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flugit? Flygit? Konstigt det ser ut när det är skrivet... :confused:

1 person likes this.
  3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har testat Cathay Pacific och kan rekommendera dem. I Europa flyger de från MXP, FRA och LHR och säkert något ställe till.

4. j-n

j-n Medlem

Swiss har en väldigt bra produkt. Qatar är fantastiskt bra, liten omväg till hong kong bara....

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag värdesätter tidtabell och tillförlitlighet framför komfort och service, så det blir med Lufthansa eller LX.

6. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tveklost Emirates om det ar efter de startat sin linje fran ARN

1 person likes this.
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du status OW är British Airways ett givet alternativ. Visserligen en lite omväg, men bestäm själv hur länge du vill passa på att njuta av Galleries Club, eller first, beroende status i OW.

8. THAI är inte ett dåligt alternativ längre då har de numera ny Business class stol på Boeing 777-300ER till/från Stockholm.
    Anslutningsflyg till Hong Kong på morgonen är dessutom Airbus A380 (samma Business class stoltyp).

THAI Business BKK-NRT_08.jpg
    THAI Business BKK-NRT_06.jpg
    (Foto: Dr. Miles)

9. Zwizz

Zwizz Medlem

Finnair är bra men Swiss min favorit.Ska du åka från Arlanda ta den tidigare avgången och få några timmar i Zürich lufthamn.

10. Jacob

Jacob Medlem

Finns ju oändligt med alternativ från Europa till Hong Kong. Någon särskild allians du föredrar?

Jag tycker Cathay har en mycket bra business class produkt och med tanke på att de har sin hubb i Hong Kong är det inget dåligt alternativ. Utöver ovan nämnda flyger de även från bl.a. Amsterdam och Paris.

Annars har Air New Zealand en bra business produkt som man kan åka med mellan London och Hong Kong.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!