Senaste nytt

Stockholm - Dhaka ruttförslag

Brandten

Medlem
Finns lite nya alternativ/platser nu så tänkte fråga er som testat vad ni skulle rekommendera.

Thai A330 business till Hong Kong och vidare med Austrian.
Thai B747 business (hoppas på ledig plats på upper deck) till Hong Kong och vidare med Austrian.
Thai 787 business till Beijing och vidare med Austrian.
Air China B777 business till Beijing och vidare med Austrian.

Flera nya moment för min resedagbok:
- TG i C
- CA i C
- HKG
- OS och i C
- VIE

Har bara 3 leg på vägen till DAC så har med lite tur 5 hem vilket betyder att jag skulle kunna leta lite routings för att få testa både TG och CA i business innan jag flyger mot Europa i OS eller LX som båda har ganska bra tillgänglighet från både BKK och HKG just nu.
 

Brandten

Medlem
BR61 (EVA air) finns Bangkok till Wien 20 augusti kl 0330 ankommer kl 0950.
Anslutning finns t,ex via Munchen till Stockholm i business.

Nu fattar jag vad du menar.
Såg plats nyss på EVA Air, skulle ta screenshot och lägga in i ett dokument, sidan laddar om och platsen är borta. Kommer vara omöjligt att hitta plats på United Award Search och sedan hinna ringa Tallinn för att boka.
 

Brandten

Medlem
Konstigt att jag får upp den här valmöjligheten när jag ska administrera min flight på Swiss.com
Flyger business så kan ju hoppas att det ingår lite choklad och/eller skumpa utan dessa hutlösa extrapriser? Detta är kanske någon slags giftbag man kan ta med sig hem (framgår inte 100%).

upload_2017-7-15_14-17-28.png
 

Brandten

Medlem
Hoppas verkligen att min plats 5K fortfarande gäller. Gjorde det här om dagen i apparna men nu ser det inte ut som jag valt någon. Hinner inte ringa Tallinn imorgon pga tidszon och agenterna i Dhaka lär inte kunna hjälpa till. Kanske i Bangkok men har inte så mycket tid för käbbel innan Bangkok - Hong Kong lyfter.

SAS appen och Swiss check in online säger att jag inte har valt plats och tycker jag ska välja någon av dessa. :(

a63562b9a763a47c4de42c2f9490d944.jpg
 

Brandten

Medlem
Hoppas verkligen att min plats 5K fortfarande gäller. Gjorde det här om dagen i apparna men nu ser det inte ut som jag valt någon. Hinner inte ringa Tallinn imorgon pga tidszon och agenterna i Dhaka lär inte kunna hjälpa till. Kanske i Bangkok men har inte så mycket tid för käbbel innan Bangkok - Hong Kong lyfter.

SAS appen och Swiss check in online säger att jag inte har valt plats och tycker jag ska välja någon av dessa. :(

Pratar med Swiss customer care nu.

Jag: Why has the seat been changed?
Swiss: Yes i can see that your seat has been removed and is blocked by operations.
Jag: Yes, that why i am calling?!
Swiss: I can offer you 17A or 11K?
Jag: No way!
Swiss: I will talk to operations, please hold.

Så nu är jag på hold. Blir galen när saker inte blir som man tänkt!

Ombokad till skitplats 5G (4J och 11K var också tillgängliga men vill inte ha stol-armstödsskärm på 4J och 11K har inget fönster så). Blir att ringa Tallinn imorgon och boka om det här skitbolaget om det går!
 
Last edited:

Senator

Moderator
@Brandten, en fråga: vem bokade ursprungligen plats 5K till dig? Tyvärr är det så att Swiss blockar denna stol till Miles & More Senator och HON, så du borde aldrig kunna boka denna. Tråkigt, men det känns som systemet möjligtvis gav ett "false positive" svar.

Så grundproblemet är kanske annorlunda?
 
Last edited:
Toppen