Senaste nytt

Stockholm-Chicago-Los Angeles, SAS till United med olika PNR, hur mycket tid behövs?

jumbooze

Medlem
Hej, checka in online med det bolag ni skall vidare med, få SAS att köra manuell bagage tags hela vägen. Då är det i alla fall ingen 45min gräns att hålla för att checka in

Senator, som vanligt har du bra tips, hur skulle du hanterat:
CPH-ZRH-ORD LX (sas codeshare CPH-ZRH)
ORD - NYC United

Vad säger man för att uppnå "manuell bagage tags" hela vägen?
 

seat56f

Medlem
Tja, det är ju inte förrän i oktober jag ska resa, men jag ska försöka komma ihåg att uppdatera tråden då. Om de fått igång WiFi på SAS A330s och/eller har WiFi på ORD kan det bli en BC-thriller, Zoogian-style. ;)
 
Jag åkte med SK945 för en knapp månad sen. Vi ankom i tid och då var det ingen samtidig intl. ankomst. Jag satt i Y relativt långt bak men det var knappast ngn väntetid alls i immigration, kanske tog 20 min. Efter immigration måste du hämta ditt bagage på bandet och lämna 50 meter därifrån. Du ska sedan ta dig med tåget (skytrain, går hela tiden) Terminal 2, tar ca 10 min. UA har sina incheckningsdiskar längst till vänster. Har du checkat in online kan du gå direkt till säkerhetskontrollen. Det finns fast-track längst till vänster och längst till höger i incheckningsområdet. Min erfarenhet är att kön är väsentligt kortare till höger (en bit att gå men totaltiden är kortare. Du kommer sedan in i concourse B. Ska du till concourse C ta det ca 10 min att gå. Bäst United lounge i concourse C. SammanfattningsvIs, ta den korta transfern
 
Toppen