Senaste nytt

Stockholm - Australien

Juraj

Medlem
Jag är bokad i oktober och det är A350. Visst är jag lite rädd för möjlig equipment change, vi får se vad det blir...
 

Brandten

Medlem
Välj THAI och se till att boka minst i Q klass (100% intjäning till SAS EuroBonus).
Ska också boka en resa med Thai nu men hur kan jag se till att det blir minst Q klass?
Oftast syns det inte alls och ibland inte för man har gått till sista steget för betalning. Är det då "fel klass" så måste man börja om igen med alla sök och uppgifter om passagerare etc.
 

Dr. Miles

Expert
Ska också boka en resa med Thai nu men hur kan jag se till att det blir minst Q klass?
Oftast syns det inte alls och ibland inte för man har gått till sista steget för betalning. Är det då "fel klass" så måste man börja om igen med alla sök och uppgifter om passagerare etc.
Därför skrev jag "Ring till THAI och boka via dem".
Se till att meddela dem att du vill boka i Q klass hela vägen.
 

Juraj

Medlem
Sedan är de rätt så snabba med att svara via mejl, om du (som jag) inte gillar att boka flygbiljetter via telefon.

Akta bara att det finns flera fare basis under en bokningsklass, så var explicit med det du vill ha (t.ex. billigast möjligt i Q klass, rebookable i Q klass osv.).

När det gäller hemsidan, behöver du inte fylla i dina uppgifter för att se bokningsklassen, utan det räcker med att välja avgångarna som passar dig och sedan välja Fare basis information. ITA Matrix och Expertflyer är flera (dock lite mer avancerade) sätt att se information om bokningsklasser.
 

Juraj

Medlem
Kan vara att det var strul med dem nya A350 och att B747 blev en tillfällig, om än ovanlig, lösning. Gissar bara...
 

ante888

Medlem
Uppdatering: Det blev SQ i ekonomi, ARN-FRA-SIN-SYD, SYD-SIN-CDG-ARN hem. 8600 SEK och endast 10% intjäning, men då jag inte behöver baspoängen prioriterade jag bort att betala extra för dessa.
 
Toppen