Stockholm-Addis Abeba i business class

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Mikael64, 7 Maj 2015.

1. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, är det någon som har bra koll på (ET) Ethiopian i Business kontra Lufthansa via JED. Priset är ungefär densamma men med Lufthansa tar det länge då den går via JED samt väntan FRA på några timmar. Biljetten ligger på dryga 20000sek på sas.se. Vet någon om antalet Eurobonus poäng är densamma? Service och mat om man jämför? Himla tacksam om någon har testat och vet.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa är Lufthansa. Det finns gott om utlåtanden om deras businessprodukter. Ethiopian är det inte lika många utlåtanden om, men jag tror det finns ett par recensioner här på siten.

Personligen flyger jag inte med afrikanska bolag, så jag skulle ha valt Lufthansa. Men många andra hävdar att flera av de stora afrikanska bolagen är helt OK, så det är kanske bara jag som är kinkig.

För att få fram hur många EuroBonus-poäng du får, så måste vi nog veta bokningsklass på biljetterna. Om det är C, D eller J så bör du få 200% av flugna miles.

3. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej det står bokningsklass C Business unrestricted. Har åkt en del Lufthansa i Business och servicen har jag personligen tyckt varit ganska ojämn när jag inte pratar tyska....samtidigt har tysktalande fått kanon service. Det är min känsla...

4. agehall gillar detta.
  5. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar & bockar för snabbt svar.

6. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Mikael64 Jag skulle, om du har möjlighet, välja att ta Lufthansa direkt från Frankfurt
    till Addis. Detta då jag tycker Lufthansa fungerar bra (talar lite tyska om nu det
    hjälper?). Är poängintjäningen viktig så har @Senator en bra synpunkt.

7. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller till 100% med @agehall även vad som sägs om afrikanska bolag, även om jag ibland kan välja SAA. Valet är lätt även för mej, det hade blivit Lufthansa fast jag inte är något Lufthansa fan.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle nog valt Ethiopian över Lufthansa i BusinessClass. Bra mat (från Arlanda) och bekväma stolar i Ethiopian Business. Vinlistan var inte så dum heller.

9. pep

pep Medlem

ET ! Som at traede ind i Africa....Plus, the stunning beauty of airhostess....

Christian R gillar detta.
  10. SAS404

SAS404 Medlem

Maten var verkligen inte dum i eco, kan tänka mig att det är snäppet vassare i C.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!