Steakhouse samt övriga restaurangtips i Helsingfors?

Diskussion i 'Restauranger' startad av FF#1, 29 Maj 2014.

1. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är på väg till helsingfors för en weekend samt lite jobb.
    Har inte så bra koll på stan så jag tänkte att vi frågar här.

har läst guiden, men hittade inte riktigt vad jag hade tänkt mig, ska gå igenom den ett varv till.
    Destination Helsingfors - guide för medvetna - BusinessClass.se

Någon som har tips på var man äter en bra bit kött hyfsat billigt, antingen mitt i stan eller med bra kommunikationer en bit bort.

Sen så får ni gärna dela med er av era övriga restaurangtips av intresse.

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har provat på Stefan's Steakhouse i Helsingfors och tyckte köttet var riktigt bra: HELSINKI | Stefan's SteakhouseStefan's Steakhouse.

Ett annat bra köttställe är restaurangen som ligger i Radisson Blu Royal Hotel. Kommer inte ihåg namnet just nu.

I örvigt kan jag rekommendera Farang, Glaspalatset och Strindbergs

Elite Ravintola tycker jag är överskattat även om atmosfären är lite mysig.

3. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det ett antal år sedan jag var i Helsingfors, men då gillade jag verkligen The Sea Horse. Ser mysko ut utifrån tunna florgardiner för fönstren som belyses med rött ljus för tankarna till andra typer av inrättningar... Finsk husmanskost, vällagad och god. Dock var/är inte "ostkaka" ostkaka utan cheese cake. Min enda anmärkning när jag var där var att serveringen var lite väl snabb och effektiv, man fick inte riktigt njuta av varje rätt efter den var uppäten innan nästa kom in.

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vart Stefans i kväll, mycket bra kött. tack för tipset.
    I går vart det Zetor, med rejäl finsk husmanskost, gott och bra på en intressant restaurang.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!