Statusuppgradering GHA Discovery/First Member

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av sweflyer, 15 Oktober 2014.

1. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har fått ett erbjudande från GHA Discovery (globalt samarbete för bland annat First Hotels) om garanterad uppflyttning till Platinum-nivå om jag bor en natt till. Då Platinum är deras första statusnivå är det kanske snarast att se på som ett silverkort. De listar ett par förmåner som det innebär. Är det någon som har erfarenhet av om detta faktiskt ger uppgraderingar när man bor på deras kedjor?

we invite you to enjoy the privileges of Platinum status next year. Simply stay at any GHA hotel by 31 December 2014, and you'll be automatically upgraded to Platinum level
    Platinum benefits;
    Upgrade to next room category if available at time of check-in
    Check-out as late as 3pm
    Guaranteed room availability 48 hours prior to arrival

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Morgan

Morgan Medlem

Fick ingen uppgradering på First Hotel i Linköping med GHA Platinum, inte heller på Omni San Francisco, dock var det sistnämnda resebyeåbokning. Fick inte ens dra mitt kort på First...

4. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar ha funkat för mig i alla fall. Fick en uppgradering på första försöket. Får hoppas lyckan håller i sig :)

5. Norfindir

Norfindir Medlem

Jeg tror ikke frist hotels gir oppgradering for GHA.. den eneste hotellkjeden i gha som er sære på slikt..

6. Norfindir

Norfindir Medlem

jeg har fått bra oppgraderinger på Thon, men ikke First..

7. SverigeTrotter

SverigeTrotter Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt förmånerna så behöver inte first hotel upp gradera dig fören högsta (black) nivå. där imot blir du uppgraderad på alla GHA anslutna hotel från andra nivån (platinum) 1 steg och på Black 2 steg. Men ett leende kommer man långt på! : )

Munhen gillar detta.
  8. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skaffade Platinum-kortet genom länken ovan för ca 1 - 1,5 år sedan.

Blev nedgraderad i februari 2015.

Det kommer mail med erbjudanden och nu har jag gjort en bokning med ca 45% rabatt i jämförelse med hotellets egen hemsida och andra bokningssidor, typ Booking.com.

Använder Ni GHA för att boka hotell eller är det någon hake med detta?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!