Senaste nytt

Statusmatchning A3 -> TK

Rebel

Medlem
Jo, jag såg dem, men det gör det ju inte tydligare. OneWorld har tre statusnivåer (utöver att bara vara medlem utan status): Ruby, Sapphire och Emerald. Börjar man använda andra beteckningar blir saker bara otydligt eftersom vissa program faktiskt kallar sina nivåer för just Gold och Diamond.

Det är lite fyrkantigt tycker jag då det ju ca 3 nivåer på de flesta. Spelar det ngn roll vad du kallar dem??
Och det kan ju vara lite svårt allt lära sig alla olika programs nivå namn. Diamond är den högsta oavsätt vad den kallas, eller??

Och vad blir nästa namn när alla EBG blivit Diamond??
 

agehall

Medlem
Det är lite fyrkantigt tycker jag då det ju ca 3 nivåer på de flesta. Spelar det ngn roll vad du kallar dem??
Och det kan ju vara lite svårt allt lära sig alla olika programs nivå namn. Diamond är den högsta oavsätt vad den kallas, eller??

Och vad blir nästa namn när alla EBG blivit Diamond??
Ja, det är ganska viktigt att vi kallar saker rätt för annars vet snart ingen vad någon annan menar. Det är inte speciellt svårt att lära sig vad de olika allianserna kallar saker på alliansnivå.
 

Rebel

Medlem
Ja, det är ganska viktigt att vi kallar saker rätt för annars vet snart ingen vad någon annan menar. Det är inte speciellt svårt att lära sig vad de olika allianserna kallar saker på alliansnivå.

Ja du kanske har rätt men efter 20 års aktivt flygande så har jag inte lärt mig än vad BA kallar sina nivåer. Kankse mest pga ointresse


Ja, någon hade egenpåhittad förkortning av ordet flygbolag...

Jag skyller på iphone tumme, ku mera förkortning ju mindre knappande, och i det sammanhangte vart det ju uppenbart för det var ju inte faceboook
 

Gearup

Medlem
Vad fint att jag inte svarat!... Så här kommer en liten update
Kan förstå att man är restriktiva med att matcha när man gör det så nära inpå utgångsdatum. Fick ett meddelande från TK som är lite smått diffust om jag får säga det själv.

"To evaluate your process your Gold status have to be valid more than 2 months.

In order to evaluate your request, we would like you to send the picture or copy of your new Gold membership card's front and back side together with card statement that shows flight activities up to last two months to Customer Contact Center by creating a file via the link bellow;"

Det första de skrivit påvisar att de trots allt fått bilderna jag skickade med till dem. Vilka var fram och baksida av kortet plus reselogg från de senaste två åren. Eftersom de kan avgöra att det är mindre än två månader kvar på kortet.

Så jag mailar in till TK igen och påvisar at jag bifogade bilderna i senaste meddelandet och hänvisar till det ärendets nummer men får mer eller mindre ett standardsvar tillbaka om att det inte finns några bifogade filer i detta mail. Så där slutar detta matchningsförsök. Får bli till att ta en tur och retur till en grekisk ö och sen SAS till HKG eller så när de kör sina billiga deals så är man trots allt mer eller mindre hemma. Men måste ändå säga att jag är lite sne över bemötandet på kundservicen.

Tack för era synpunkter!
 
Toppen