Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

Agö

Medlem
Är det inte bättre att du skickar ett mail med din EB-status? Det är ju en kvarleva att de "matchar" från det att SAS ägde hotellet.
Det ska också sägas att de uppgraderar enligt status på SAS-kortet. Har flera gånger stått bredvid SAS guld- och diamantmedlemmar som fått uppgraderingar på Rezidorhotell baserat på SAS-status, senast för någon vecka sedan på SkyCity på Arlanda.
 

freppa87

Medlem
Jag provade att matcha två gånger med EBG men fick nekat andra gången eftersom man tydligen bara kan få match en gång.
 

agehall

Medlem
Frågan är vad dom menar med stycket "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules." Länk till stycket. Jag tolkar det som att så länge man har aktierna är man gold elite?
Nej, det är ingen fråga längre - så länge du har tillräckligt med aktier är det bara att be om att bli uppflyttad varje gång du trillar ner till silver.
 

NotRyan

Medlem
Frågan är vad dom menar med stycket "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules." Länk till stycket. Jag tolkar det som att så länge man har aktierna är man gold elite?

Tolkningen av den texten blir att när man har fått guld en gång med hjälp av aktier så måste man återkvalificera med tillräckligt antal nätter eller stays för att fortsätta vara guld - vilket vi vet att man inte behöver i praktiken, se inlägget av @agehall

Nej, det är ingen fråga längre - så länge du har tillräckligt med aktier är det bara att be om att bli uppflyttad varje gång du trillar ner till silver.
 

Henrik_B

Medlem
Fick nobben två ggr på min tredje återmatchning. Dock fick min fru igenom lyckad matchning mot EBG tillsammans med info om att EBG slutar att matchas from feb 2017.
 

tuesday

Medlem
Är det verkligen bara att maila deras support och be dem matcha en då man är EBG? (aldrig matchat förr)

Japp jag provade bara för nån dag sen och det gick genom inom 1-2 dagar. Bifogade bild på EBG kortet och angav bokningsref till en reservation jag hade bokat in i CPH (avbeställde dock innan jag ens fick svar om statusmatch haha)

Thank you for providing the documentation for a status match! We have
upgraded your Club Carlson account to Gold status effective immediately
and expiring on February 28, 2017 (unless otherwise re-obtained). Please
review the list of elite benefits below.

Elite Membership Benefits

Gold
35% Point Bonus
Late Check-out (based on availability)
Early Check-in (based on availability)
Best Available Room in the category booked
72- hour availability guarantee
Priority full-service Member Services telephone number

-In Europe, the Middle East and Africa, you'll also enjoy the following
Elite membership benefits:
Weekend Extend (2 for 1 and 4 for 2 Nights)
Discounts on food and beverage purchases at participating in-hotel
restaurants

We value your interest in our properties!
 
Toppen