Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Smuffe

Medlem
Jag som försökte hoppa på den här kampanjen, mest "utifall att" jag skulle hamna på ett Scary Team bolag.
Inser att jag skiter i det. 95% spanar jag efter bra flyg med Star Alliance och resterande 5% med One World om de är absurt billiga. :D
 

MaBe

Medlem
Ni som har fått beviljad statusmatchning, har ni fått hem ett fysiskt kort?
Jag fick min matchning beviljad för en dryg månad sedan, men har inte fått något kort.
 
Jag statusmatchade till Alitalia förra året men har inte lyckats kreditera en enda flight dit. Men fått gott om erbjudanden med dubbla miles osv. Nu fick jag ett mail med följande innehåll:
Dear JAKOB OSTERBERG,

as you are one of our best customers, even if this year you haven't reached the thresholds stated in the Program Regulations to renew your status of Freccia Alata Plus Member, we thought we'd reserve for you the benefits of our Exclusive Clubs proposing you

a Freccia Alata Card valid until 31 March 2017.

To obtain it, simply buy and take 1 round-trip or two one-way flights with Alitalia, for medium or long-haul international destinations, by 25 March 2016.

Don't miss the opportunity to enjoy exclusive benefits, such as access to the Alitalia, Etihad Airways and SkyTeam Lounges, upgrades to Business Class and much more besides.

Click here your Freccia Alata privileges are waiting for you!

DON'T GET OFF THE RED CARPET!

Det finns även varianter, t ex denna:
DON'T GET OFF THE RED CARPET!

Kanske ska ta mig en tripp ner till Italien och förlänga ett år :)
 

johan_fbg

Medlem
I dag fick jag, efter påtryckningar, koden för att ge bort ett Freccia Alata-kort – via e-post. Plastkortet lyser fortfarande med sin frånvaro men de har lovat att skicka ett nytt. Vi får väl se.
 
Toppen