Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

cnord

Medlem
Sendte inn 15.12.2015
Sendte så inn på nytt 07.01.2016

Idag kom matchingen igjennom. Kortet jeg matchet fra hadde exp 03/16, fikk 03/17 på Alitalia kortet :)
 

Plissken

Medlem
Jag skickade in en ansökan om statusmatch och bifogade en bild på mitt EBG. Fick idag följande svar:
"The frequent flyer card provided does not meet the requirements of the status match initiative"

Jävligt märkligt, då det inte verkar ha varit något problem för andra att matcha EBG. Någon annan som fått samma svar?
 
De verkar vara tröga med att skicka ut bekräftelsemail. Jag har inte fått något ännu, men när jag loggade in på mitt MilleMiglia konto så var statusmatchningen godkänd och klar, efter 14 dagar. Nu undrar jag när kortet kommer, eller funkar det att skriva ut en kopia på det från MilleMiglia kontot?

Idag fick jag även ett mail som bekräftade matchningen.
 

Homer

Medlem
Jag testade för ett tag sedan att registrera mig hos Alitalia för att göra en statusmatch. När väl registreringen var klar stängde jag webbläsaren och fick senare min PIN-kod på email. Hur ska jag kunna använda den utan min "MilleMiglia code"?? Hade ju förväntat mig att få mitt kontonummer per epost också så som man får i alla andra bonusprogram, men icke. Inget kort eller vanligt brev har heller kommit.

Hur som helst skickade jag in en statusmatch med alla mina uppgifter förutom "MilleMiglia code" som jag tänkte att de borde kunna luska fram ur systemet, med förklaringen att jag "supit" bort "MilleMiglia code". Fick svar en vecka senare att de inte kan statusmatcha utan "MilleMiglia code" :/

Nu har det gått ett par veckor och jag testade att registrera mig igen men får bara "Service error", förmodligen för att jag redan finns i systemet....suck.

Fick du fram numret? isåfall hur?
 

JimmyH

Medlem
Fick du fram numret? isåfall hur?

Jag råkade ut för precis samma sak , reggade mig men fick inget nummer men väl en pin kod till ingen nytta. Efter lite forskande så mailade jag till dom 2 email adresser jag kunde hitta nämligen privacy@alitalia.it och profilommg@almaviva.it på engelska. Efter en vecka fick jag svar på italienska( google translate to resucue!) där dom önskade någon sorts bevis på id så skickade en bild på mitt körkort.
Idag 2 veckor senare kom mitt nummer, nu återstår att försöka matcha mot EBG :cool:
 

Homer

Medlem
Olika bud, tidigare i tråden är den en som skrivit
Hade exakt samma problem. Jag testade även att maila deras support för att få tag på min "MilleMigliga code" men blev då hänvisad att ringa istället (+39 06 65649) och när jag väl gjorde det kunde jag få kontonumret genom att uppge mitt namn.

Jag testade det numret som ska vara 24 timmar, men det är en tfn svarare som på iltalienska som hänvisar till ett annat nummer
som är ett Italiensk betalnummer

(Jag tänkte ge kompisen ett guldkort men han fick svaret felaktigt kod och medlems numret har han inte skrivit upp)
 

JimmyH

Medlem
Matchningen verkar vara över för denna gång så strulet med att få mitt nummer gjorde att jag hamnade på fel sida om 31/1. :eek:

"Delivery to the following recipient failed permanently:

StatusMatchMilleMiglia@alitalia.com

The error that the other server returned was:
550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown"
 
Toppen