Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Najk

Medlem
Det låter bra, är det bara att skicka in informationen innan eller efter jag har flugit det obligatoriska flyget?

To get the card, you only need to purchase and fly on a ticket for an OK flight operated by Czech Airlines for which OK Plus miles are credited to at least 100%. The flight must be flown after the delivery of a completed form to a Czech Airlines branch and the miles must be credited for it in the OK Plus Programme.

Czech Airlines - Czech Airlines - Card Match - Czech Airlines
 

Jonas C

Medlem
Aerolinas Argentinas matchar status. Med tanke på att Copa Airlines använder UA MP så bör det inte vara svårt att matcha.
 

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Även om Czech Airlines har card-match skulle jag akta mig för OkPlus. Har kört det i ca 12 år varav ca halva tiden som guld. Förra året ändrades programmet rejält och jag fick i juni ett brev att alla mina poäng skulle gå ut inom 3 månader. Så panik hos mig och alla andra medlemmar vilket ledde till kaos på kundtjänst och 30 (!) dagars responstid på mail och omöjligt att komma fram via telefon.

Sedan 31 mars 2013 har även antal poäng som krävs för resor och även bokningsvillkor ändrats. Tex: tidigare kostade t/r business class från Europa till Hawaii 80,000 poäng. Den resan ligger sedan 31/3 på 150,000 poäng. Tidigare uppgraderades även guldmedlemmar på de flesta flygningar, något som också begränsats och nu endast erbjuds på vissa kategorier.

Själv har jag gått över till Flyingblue, här finns det möjlighet till att använda poängen, både till flyg och annat roligt. Men visst, det tar ett par flygningar till att nå status.

Lycka till!

Tomas
 
Toppen