Senaste nytt

Statusmatch till KLM/Air France?

Molle

Medlem
Nej, det behövs inte. Du kan använda det kortet för att t ex komma in i loungen, och samtidigt samla poängen till ett annat program.

Det där har jag aldrig riktigt förstått. Måste inte statusen vara inlagd på biljetten för att få fast track och lounge? Och krediteras det inte till bonusprogrammet som är inlagt på biljetten då?
 

rvarttinen

Medlem
Det där har jag aldrig riktigt förstått. Måste inte statusen vara inlagd på biljetten för att få fast track och lounge? Och krediteras det inte till bonusprogrammet som är inlagt på biljetten då?
Jo, om du har angett statuskort så det syns på boarding-kortet så ska du få krediteting till programmet och loungepersonalen ser att du har status och släpper in dig. Samt, att du torde får ditt boarding-kort märk med "Sky Priority" loggan, så får du fast track, etc.

Om det inte framgår av boarding-kortet så torde du kunna visa upp ditt kort i loungen och bli insläppt. De kanske lägger in det i din bokning där och då?
 
Last edited:

Molle

Medlem
Ok så för att vara säker på att jag fattat: Lägg inte in bonusprogrammet på biljetten, få fördelarna från flygplatsen genom att visa upp kortet, efterhandsregistrera till annat program?

Men om mitt statuslösa medlemskap i flying blue står på biljetten, kan jag fortfarande få fördelarna från mitt MilleMiglia? Förlåt om det är nybörjar frågor men saknar rutin utanför Eurobonus...
 

agehall

Medlem
Det fungerar precis som hos EuroBonus. Du kan alltid kreditera till ett program men använda status från ett annat. Det enklaste sättet att göra det på är att lägga in det program du vill ha poängen till i bokningen och sedan visa upp kortet från programmet du vill använda status från.

Men om du nu reser mycket så lär du ju snabbt få status hos FlyingBlue, så frågan är om det är värt att hålla på med statusmatchning. Det tar ju inte många flighter att nå upp till Gold...
 

pep

Medlem
MilleMiglia status match er ikke så let som det lyder. Vi er nogle der har kæmpwet i flere måneder uden at få svar. Dertil kommer, at de kan uden begrundelse ignore eller nægte ansøgninger. Sats ikke på det!
 

Molle

Medlem
Det fungerar precis som hos EuroBonus. Du kan alltid kreditera till ett program men använda status från ett annat. Det enklaste sättet att göra det på är att lägga in det program du vill ha poängen till i bokningen och sedan visa upp kortet från programmet du vill använda status från.

Men om du nu reser mycket så lär du ju snabbt få status hos FlyingBlue, så frågan är om det är värt att hålla på med statusmatchning. Det tar ju inte många flighter att nå upp till Gold...

Blir nog ett försök på statusmatch ändå. Kommer ta ett tag för mig att göra 30 SkyTeam-flighter.
 

rvarttinen

Medlem
Blir nog ett försök på statusmatch ändå. Kommer ta ett tag för mig att göra 30 SkyTeam-flighter.
... fått mitt kort på antalet ackumulerade 'miles'. Har inte lyckats komma upp i antalet segment som krävs .. :)
Flyger, tyvärr, alldeles för lite för det.

Om du ska få tillgång till "SkyPriority" (och "Access No. 1" på CDG) så behöver nog den loggan synas på boarding-kortet. De brukar skanna streckkoden vid kritiska punkter på flygplatsen, undrar om de kan läsa av kort med deras handhållna maskiner?
 
Toppen