Senaste nytt

Statusmatch mot "svenska" hotellkedjor

FF#1

Medlem
Jag kommer att måsta bo mer på hotell framöver i Sverige, mest i Eskilstuna av alla ställen.

Där finns det följande hotellkedjor:
Choice, Elite, Best Western

När jag reser internationellt så bor jag på andra hotellkedjor än dessa.
Jag har Hilton Gold, CC gold och Accor platinum,

Det är ofta dålig tillgång på hotell i Eskilsuna så jag tänkte att ett statuskort kan vara behjälpligt för att få rum när det är trångt.

Går det att matcha in sig hos någon av dem med det jag har i dag?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Chrille

Medlem
Är det inte viktigare att utvärdera vilket hotell som är "bra"? Om du kommer att bo där återkommande så kan du i de flesta fall bygga upp ett stamkundsförhållande oavsett vilka plastkort du råkar ha i plånboken....
 

mha321

Medlem
Har fått Elite Silver i statusmatch mot Club Carlson Guld också. Elite Silver betyder dock ganska lite, definitivt mindre än CCG. Ger t.ex. inte den rumsgaranti du efterfrågar.

Jag har läst någonstans om att det är ganska lätt att få statusmatch mot BW, men jag har aldrig provat det själv.

I övrigt håller jag med de andra som redan postat - om du ska bo på samma ort ofta, kolla upp hur hotellen är först och välj utifrån det, snarare än utifrån vad du kan statusmatcha mot. Dessutom lär du ju ganska snabbt nå upp i status hos just det hotellet om du bor på samma ofta - och förhoppningsvis också den personliga kopplingen.
 

bL0m

Medlem
Hej,

Jag statusmatchade med mitt Hilton Guld och fick följande:

HHonors Gold - Silvernivå på Elite
HHonors Gold - Silvernivå på Nordic Choice (Guld om jag bor 20 nätter på Choice inom loppet av 4 månader)
HHonors Gold - Diamond på Hyatt
HHonors Gold - Diamond Elite på Best Western
 
Toppen