Statusmatch mot "svenska" hotellkedjor

Diskussion i 'Hotell' startad av FF#1, 2 Januari 2013.

1. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer att måsta bo mer på hotell framöver i Sverige, mest i Eskilstuna av alla ställen.

Där finns det följande hotellkedjor:
    Choice, Elite, Best Western

När jag reser internationellt så bor jag på andra hotellkedjor än dessa.
    Jag har Hilton Gold, CC gold och Accor platinum,

Det är ofta dålig tillgång på hotell i Eskilsuna så jag tänkte att ett statuskort kan vara behjälpligt för att få rum när det är trångt.

Går det att matcha in sig hos någon av dem med det jag har i dag?

Gus gillar detta.
  2. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan matcha till ett BW Diamond och ett Elite Silver. Choice är svåra att matcha... Lycka till!

3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte viktigare att utvärdera vilket hotell som är "bra"? Om du kommer att bo där återkommande så kan du i de flesta fall bygga upp ett stamkundsförhållande oavsett vilka plastkort du råkar ha i plånboken....

4. rodstrom

rodstrom Medlem

Postade i fel tråd precis, tack för infon ovan. Kan vara bra att veta att man kan levla upp HHonors mot Elite.

5. mha321

mha321 Medlem

Har fått Elite Silver i statusmatch mot Club Carlson Guld också. Elite Silver betyder dock ganska lite, definitivt mindre än CCG. Ger t.ex. inte den rumsgaranti du efterfrågar.

Jag har läst någonstans om att det är ganska lätt att få statusmatch mot BW, men jag har aldrig provat det själv.

I övrigt håller jag med de andra som redan postat - om du ska bo på samma ort ofta, kolla upp hur hotellen är först och välj utifrån det, snarare än utifrån vad du kan statusmatcha mot. Dessutom lär du ju ganska snabbt nå upp i status hos just det hotellet om du bor på samma ofta - och förhoppningsvis också den personliga kopplingen.

6. rodstrom

rodstrom Medlem

@mha321 finns det något fint sätt att få CCG utan effort nu som rullar?

7. mha321

mha321 Medlem

AFAIK så ger de fortfarande statusmatch mot EBG. Eller så kan du köpa Rezidor-aktier (kommer inte ihåg hur många, men inte vansinnigt mycket iaf)

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    200 aktier är väl vad som gäller för att få CCG, om de inte ändrat igen.

9. bL0m

bL0m Medlem

Hej,

Jag statusmatchade med mitt Hilton Guld och fick följande:

HHonors Gold - Silvernivå på Elite
    HHonors Gold - Silvernivå på Nordic Choice (Guld om jag bor 20 nätter på Choice inom loppet av 4 månader)
    HHonors Gold - Diamond på Hyatt
    HHonors Gold - Diamond Elite på Best Western

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur gick du till väga för att få Diamond på Hyatt?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!