Status vid poängbokning

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av charlesswe, 13 September 2014.

1. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Är EBG, om jag gör en poängbokning alt. delad poäng+pengar boking via sas.se åt min mamma, kommer hon kunna utnyttja EBG förmåner då? (Kommer själv inte vara med)

Tack

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm det var en bra fråga. Eftersom det är revenue-biljetter, så är det tveksam ifall hon får behålla ditt EBG-nummer i bokningen. Möjligen ifall de lyckas med FQTV/FQTS, men det har väl aldrig hänt tidigare..? ;)

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT-svar: Jag köpte en resa åt en kompis till LA med FB-poäng. Hon fick inte tillgodoräkna min FBG iaf. Skulle tro det är likadant på EuroBonus.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @charlesswe - finns det inget kreditkort som i princip ger *G som din mamma kan skaffa?

5. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig att man fick sådant vid AAdvantage alt. United poängbokning.

6. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag bokade en biljett via Eurobonus åt min svärmor låg mitt EBG-nummer med i bokningen. Jag tror aldrig hon utnyttjade det dock.
    Är din tanke alltså att det skulle stå SK*G (eller vad det nu står) på boardingkortet och hon ska kunna utnyttja dina status-fördelar? Känns moraliskt tveksamt, men visst, det kan funka om ingen ber henne visa upp guldkortet (vilket det finns risk att de gör)

7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick en bonusresa på United från någon som är Platinum 1K, där hängde statusen med hela vägen inkl lounge access, möjlighet att välja premium economy-säte etc.

8. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "moraliskt tveksamt"... Thanks! You've made my day.

agehall gillar detta.
  9. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boka plus / business åt mor så är problemet löst! ;)

10. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Namnändrade en biljett som en kollega utnyttjade och där stod SK*G kvar på boardingkortet. Jag fick t.o.m. SMS om när det var dags att checka in och vilken gate som gälllde. Men, SAS köpte det inte när han försökte gå in i lounge och jag fick aldrig några poäng heller... Fast track funkade dock!

Enda fördelen jag kommer på är att du kanske kan välja plats vid bokning på din status, det är ju en EBG-förmån.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!