Senaste nytt

Status matchning till Aerosvit Airlines

fly4fun

Medlem
Aerosvit säljer ganska ofta biljetter mellan ARN och BKK via KBP från ca 4000-5000 kr, om man kan få en sådan biljett uppgraderad till business class blir det ett väldigt bra pris till Bangkok.
 

JonW

Medlem
Med tanke på kommande EM kan det ju hända att man hamnar på Aerosvit. Så lika bra att skicka in en statusmatch dårå...

Hittade följande sköna "statement" på deras hemsida angående matserveringen ombord (länk längst ned):

---------

Type of dishes served on board depends on several circumstances:
-Destination of the flight
-Time
-Costumers' attitude
-International tendencies
-In-flight catering technologies
-Time flown

--------------------

Källa:
Inflight service

På barhyllan på en halvskum bar på Koh Samui som jag frekventerar, hänger:
"Our prices depends on customers attitude." ihop med:
"I can only please one person a day, and today is not your day. Tomorrow doesn´t look good either."

Men jag trodde ju aldrig jag skulle få se något av dom i ett "seriöst" sammanhang...
 

Jacob

Medlem
Jag har numera flugit Aerosvit i business class (reportage är på gång...) och tyckte det var en helt OK upplevelse. Jag skulle faktiskt ranka Aerosvits business class en bit över medel jämfört med andra flygbolag inom Europa. Genomgående bra service och lite finess på serveringen. Alltid två val av huvudrätt. Fanns inte mycket att klaga på.

Borispol flygplatsen i Kiev är dock inte mycket att hänga i granen, men det är knappast Aerosvits fel. Dock hade de billig taxfree, köpte 1 liter Absolut Päron för 8 euro.
 
Toppen