Senaste nytt

Status matchning - i massor!

johhenrik

Medlem
Då var det därför. De har bara matchat mot andra *G, OneWorld och Skyteam. Finns säkert någon som lyckats, men det har varit lite konsensus att regeln verkar så. Finns ju inget officiellt publicerat om att de matchar.
 

xvikmic

Medlem
Är det någon som har testat att status matcha Aegean Miles & Bonus med SAS EuroBonus.
Om ja, hur går man tillväga och hur gick det? :)
 

Smuffe

Medlem
Jag som har EBG vill ju fortfarande ha kvar min *G ett tag till.
Jag kommer inte lyckas behålla min status efter 31/1/2015 och ser nu över vilket program som jag kan matcha till.

BAEC vore ett alternativ men inte realistiskt varken med mitt flygmönster eller matchning.

Turkish har nämnts som ett mer realistiskt alternativ och då får jag även en längre period.

Jag har dock spanat in Air Canadas Altitude Elite 50k.

Air Canada Status Match | StatusMatcher

Har någon av er erfarenhet från detta program? Fördelar/nackdelar?
Mitt resemönster är främst inom *A både privat och i jobbet och det är även vad en av mina arbetsgivare föredrar att flyga med.

Så, ska jag försöka statusmatcha till TK eller AC?

Tack för tipsen!
 

agehall

Medlem
Fast de kommer troligen inte matcha andra *G.. Det är rätt ovanligt att program inom en allians matchar andra program från samma allians.

Om du ska göra något så ska du nog titta på att skaffa ett A3G-kort. Deras krav är rätt låga.
 

Smuffe

Medlem
Jo, det har jag gjort, skaffade A3 innan jag blev EBG och fick ihop uppåt 10k miles men har fortfarande inte sett skymten av något kort.

Enligt rapporterna från StatusMatcher så verkar Air Canada matcha de flesta.
Därför undrade jag hur programmet är jämfört med Turkish som matchar EBG och alla relativt frekvent.

Med statusen reser jag bekvämt samtidigt som jag flyger ihop ett guld hos A3. :)

Btw, min sambo fick sitt A3G kort i juli och på det står det inget utgångsdatum...
Det kan vara bra att veta om någon har planer att få ihop guld innan nya ändringarna går igenom.
 

Smuffe

Medlem
Jag hade också försökt matcha EBG till Air Berlin Topbonus Guld för att ha ytterligare en möjlighet att därifrån matcha vidare till ett program inom Star Alliance.

Smart... Det är ju ett alternativ.
Det är därför jag klamrar mig fast på det här forumet. "Thinking outside the box" från folk som vet vad de gör gillar jag skarpt!
 
Toppen