Senaste nytt

Status matchning - i massor!

011430121

Medlem
Jag är nog väldigt trög, har försökt att hitta om BA matchar EBG men hittar inte om det fungerar.
Har tidigare haft BA silver för ca.10 år sedan, har inte ens kortet kvar, men funderar på att ta en
jorden runt biljett i C med antigen ONEWorld eller *A, just nu lutar det åt *A
Med höge status på BA, så kan jag tänka mig att vara otrogen på denna resa.
 
Last edited:

doc

Medlem
Flyger du jorden runt i C med oneworld blir du ju garanterat BAEC Silver ganska omgående och om du flyger i C har du ju ändå inte så mycket nytta av silvermedlemskapet egentligen, eller?
 

011430121

Medlem
Hej doc och tack för svaret, jag tänkte för kommande flygningar så vore det kanske ”guld värt” med en högre status med guld än silver vid uppgraderingar o.s.v.
Kanske får en möjlighet att diskutera detta i slutet av veckan?
 

Jonas C

Medlem
Så länge 4 segment är BA operated så får du BA Silver. Kan vara värt att tänka på innan du bokar. Du kan ju annat fall skicka iväg ett mail till BA med en match request. Bifoga även kopia av RTW bokningen. Vet dock inte hur generösa BA är på requests, men det är alltid värt att försöka :)
 

Xilan

Medlem
Jag skulle vilja ställa en fråga till alla statusmatchare där ute.
Hur länge brukar flygbolaget som matchar låta en få den nya statusen? Jag är EBG till och med september 2015. Om jag exempelvis skulle matcha till ett annat *A skulle de då mest troligt låta mig bli guld i ett år eller så länge som jag är EBG?
Omvänt om jag skulle vänta tills jag exempelvis bara har tre månader kvar av EBG, matchar de mig då i tre månader eller ett år?

Som nybliven EBG gäller det att spela sina kort rätt.
 
Toppen