Senaste nytt

Status Match till SAS Eurobonus Guld?

agehall

Medlem
Samtidigt skriver dom:
"Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member."

Det ena utesluter ju inte det andra... KLM/FB är inte en EB partner.

Ska man tolka mailet, så skulle de statusmatcha från *A, men det tycker jag är väldigt konstigt. Om jag vore SAS skulle jag matcha allt utom *A. Fast troligen skulle jag inte matcha alls.
 

Jonas C

Medlem
Nya EuroBonus har blivit ganska attraktivt då Diamond nivån tycks vara rätt överkomlig, i synnerhet då man kan återkvalificera med en Best Availability award och då det säkert finns folk som vill köpa EBG kortet som man kan ge bort.

Skulle SAS gå med på en statusmatchning till EBG om man kan uppvisa kommande bokningar? Det är främst 25% bonusen som man är ute efter, så man slipper göra en 11:e resa i PLUS till Spanien.
 

iRobert

Medlem
Ska man tolka mailet, så skulle de statusmatcha från *A, men det tycker jag är väldigt konstigt. Om jag vore SAS skulle jag matcha allt utom *A.
TK opererar på just detta sätt; matchar inom alliansen. Kanske finns ett beslut taget högt uppifrån i frågan, att det är den enda godkända matchningen?

Edit: Dvs beslutet taget av *A, inte de individuella bolagen.
 

Jonas C

Medlem
TK matchar ALLA alianser. Inte bolag som ej är med i någon allians, exemepelvis Emirates, Etihad etc.

Precis, så länge man har högsta status inom alliansen matchar de. OW Sapphire matchas t.ex inte trots att nivån motsvarar Elite. Sen tycker dock jag att matchningen har pågått för länge.
 

urto

Ny medlem
Har försökt få Eurobonus att matcha mitt FlyingBlue Platinum men svaret jag fick var "vi gör inte sånt" ?
Konstigt att man inte vill ha över kunder som flyger mycket.
Kanske Miles and More matchar?
Någon som vet om någon av Kina bolagen matchar som China Southern eller China air?
 

dino_81

Medlem
Inte direkt svar på din fråga men prova att matcha ditt FBP mot Turkish Airlines bonusprogram Miles & Smiles Elite. Det borde ge dig guld i Star Alliance.
 

agehall

Medlem
Har försökt få Eurobonus att matcha mitt FlyingBlue Platinum men svaret jag fick var "vi gör inte sånt" ?
Konstigt att man inte vill ha över kunder som flyger mycket.
Kanske Miles and More matchar?
Någon som vet om någon av Kina bolagen matchar som China Southern eller China air?

Jag har egentligen full förståelse för att de inte vill matcha. Flyger du mycket så flyger du ju ihop ett EBG på nolltid...

M&M tror jag inte kommer att matcha ett Flying Blue Platinum heller.
 
Toppen