Status Match till SAS Eurobonus Guld?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Concorde, 24 Mars 2011.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har erfarenhet om huruvida SAS matchar OW/British Airways Guld status mot EBG?

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bumpar denna tråd! Skulle vara intressant nu när jag fått Guld hos EK!

3. MrPlow

MrPlow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyg ihop det. Det är ju inte direkt svårt att få EBG om man nu har nytta av det. Möjligen skulle jag kunna se att SAS skulle ge en match mot BAEC Gold eller FBP, men jag har aldrig hört talas om att de faktiskt gjort det.

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart att det går att flyga ihop, men det är ju ganska tråkigt att flyga innan kortet är klart.
    Med tanke på den generösa tilldelningen av kort är det väl fullt möjligt att SAS skulle gå med på en matchning.

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju alltid hoppas. Jag är ju en person som aldrig reser i jobbrt utan enbart privat. För mig är de svårt att hinna med o byggs upp en status. Har silver hos SAS till 05/15 och sen nu Guld hos EK till 01/15. Skulle ju va skönt att få ha guldet hos SAS om man ändå flyger privat mycket med dem, men man kan ju inte förvänta sig de.

7. Frigidus

Frigidus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde nyss ett försök att matcha mitt Flying Blue Gold utan framgång. Hade inga direkta förhoppningar men fick ett litet kryptiskt svar som jag tolkar att dom matchar mot Star Alliance program.

Thank you for your e-mail.

Please note that status match between frequent flyer programs could not be possible with those airlines, who are not Eurobonus partners and not Star Alliance partners.

Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member.

With best regards,

Eve T.
    EuroBonus Member Service
    Europe, Middle East and Africa
    Scandinavian Airlines System

8. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så, baserat på detta statusmatchar de alltså inom *A. "Eurobonus partner" är dock ganska vagt; syftas det på baspoängsintjäning, eller vad? Ping David, kanske är värt att testa..

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eurobonus partner är nog bolag som inte är *A men ändå ger EuroBonus-poäng.

1 person likes this.
  10. NotRyan

NotRyan Medlem

Samtidigt skriver dom:
    "Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member."

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!