Status match till British Airways Executive Club Silver/Gold?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av fredd, 12 Oktober 2011.

1. fredd

fredd Medlem

Hej! Jag undrar om British Airways (eller Cathay Pacific) utför statusmatching med EBG. :)

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte någon lyckats med det. Däremot har väl Malev någon form av statusmatch som funkar för EBG.

3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mailade Cathay Pacific för en tid sedan med förfrågan ifall de kunde matcha mitt CA*G och polarens AY*G mot varsitt Cathay Pacific*G och fick följande svar:

Så är man verkligen på gång att bli frekvent resande med dem så går det säkert.

4. fredd

fredd Medlem

Ok, tack!

5. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kommer nog (vad många kanske skulle anse som korkad fråga). Men vad innebär egentligen status matching? Vad jag förstått så handlar det väl om att få samma status på ett annat bolag som man har på ett gällande bonuskort. Men hur stora är chanserna till att man får samma status på ett annat kort? Har t ex. silvernivå på AY och SAS...vilka tror ni man kan matcha det med? Eller matchar bara flygbolagen med guldkort och uppåt?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Status match brukar betyda att du får samma nivå hos ett annat bolag som du redan har i ett. Tex lyckades jag i år matcha EBG till Flying Blue Gold till Miles and More Senator.

Det brukar gå utmärkt att matcha silverkort också, men tyvärr ger silver sällan några större fördelar. Om du inte flyger tillräckligt för att få guld, så är det nästan inte värt att göra det då de flesta bolag bara matchar din status en enda gång. Det är alltså oftast bättre att flyga ihop till ett guldkort (eller högre) innan man börjar status matcha.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!