Status match Star Alliance

Diskussion i 'Star Alliance' startad av LarsOve, 25 Januari 2013.

1. LarsOve

LarsOve Ny medlem

Så där, dax för mitt första inlägg här :)

Någon som vet om något av Star Alliance bolagen gör en staus match av mitt KLM/Air France platinum kort? Skulle föredra Lufthansa men antar att vilket bolag som helst funkar.

/Lars-Ove

2. tourist

tourist Medlem

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turkish slutade matcha efter årsskiftet.

4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker du skall kontakta SAS direkt, deras Eurobonusavdelning. Säg som det är och gör ett försök.. Friskt vågat hälften..

5. LiiaC

LiiaC Medlem

Jag undrar om det finns någon bonusprogram som statusmatchar till EBG ? Har Krisflyer Gold men skulle behöva EBG. Kan man statusmatcha i 2 steg, tex till AF Gold och sen till EBG? Har inte hittat några möjligheter. Det verkar inte ens gå att få kontakt med SAS Eurobonus.

6. tourist

tourist Medlem

SAS har inte för vana att statusmatcha, och särskilt inte på den nordiska hemmamarknaden. (Varför skulle de? Vi flyger ju SAS ändå...) För några år sedan fanns det en sällsynt matchningsmöjlighet för kinesiska(?) kunder. Om du är en potentiellt väldigt bra kund som kan förväntas flyga mycket med SAS framöver, alternativt arbetar på ett företag som flyger mycket SAS så kan du ju alltid fråga, men då kommer du å andra sidan snabbt upp i EBG av dig själv.

7. LiiaC

LiiaC Medlem

Flyger med Sas men samlar poäng på Krisflyer för att resan ut från Europa går alltid med Singapore Airlines.

8. Bwan

Bwan Medlem

Turkish matchar fortfarande, eller åtminstone för 3 veckor sedan när jag lade in förfrågan om A3*G -> TK*G. Tog ungefär 2 veckor innan allt var klart, har dock inte fått kort än.

Annan allians dessutom, så borde det definitivt gå bra.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!