Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

El0

Medlem
Vilken email adress var det?
Hej !

statusmatch@topbonus.de

Mitt mail nedan:

subject: Topbonus Statusmatch /// SAS EUROBONUS GOLD
Hello Topbonus !

I read on various forums that it's possible to match *A Gold to Topbonus gold ?

Also, I work in REDACTED but live in REDACTED.
If the match is accepted - Is it possible to send the card to my office in REDACTED ?

May I ask for a status match ?
My topbonus no. REDACTED
My SAS EB G no. REDACTED - attached is a photo of my SAS-branded mastercard to prove status valid until REDACTED .

Thank you and have a great weekend !

All the best,
 

mha321

Medlem
TopBonus ägs väl dock till 70% av Etihad, så det borde ju överleva. Men frågan är vad de gör med det - kanske merge:ar in medlemmarna i sitt eget program? Vad skulle vara deras intresse av att ha ett oneworld FF-program om de inte själva är med?
 

Agö

Medlem
TopBonus ägs väl dock till 70% av Etihad, så det borde ju överleva. Men frågan är vad de gör med det - kanske merge:ar in medlemmarna i sitt eget program? Vad skulle vara deras intresse av att ha ett oneworld FF-program om de inte själva är med?
Absolut, tänkte dock mer på vad konkurrenterna väljer att göra. Typ som Finnair gjorde när SAS hotades av konkurs 2012. Inte omöjligt att det kan komma erbjudanden från diverse andra bolag.
 

mha321

Medlem
Absolut, tänkte dock mer på vad konkurrenterna väljer att göra. Typ som Finnair gjorde när SAS hotades av konkurs 2012. Inte omöjligt att det kan komma erbjudanden från diverse andra bolag.
Ja, det vore ju inte ologiskt att t.ex. M&M kom med något erbjudande där. Även om de brukar vara restriktiva med sådant.

Om de känner till hur det fungerar idag borde de ju i rimlighetens namn lägga någon form av "proof of actual flights"-krav på en sådan matchning. Men det borde å andra sidan många andra göra också, och de gör det ofta inte :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Om M&M har varit snåla till och med när topbonus har varit en farlig (nåja) konkurrent, ser jag inte hur en de-facto monopolställning på tyska marknaden skulle få dem generösare.
topbonus har ju också matchat så friskt att det inte har någon vidare status. Tänkbara "matchare" som jag ser det vore eurobonus och flying blue, men jag tror egentligen inte man kan hoppas på något alls. Vi får se :)
 

Glenn E

Medlem
Jag fick just mail om att topbonus matchar mitt EBD.
Jag ska få mail om detta inom 3 veckor.
Skulle inte Air Berlin lägga ner?;)
 

mha321

Medlem
Intressant att de fortfarande är igång. Är det någon som lyckats matcha mer än en gång? Min matchning har gått ut, men om de fortfarande gör den så kan man ju göra ett nytt försök och sedan matcha det vidare till Iberia :)
 
Toppen