Stationär dator som handbagage?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Akt, 18 Juli 2014.

1. Akt

Akt Medlem

Hej!

Skall resa till Amsterdam inom några veckor och hade tänkt få med mig min stationära dator. Den är liten nog för att få plats inom både storleks och viktbegränsningarna för handbage så det bör inte vara problemet. Är det någon som har erfarenhet av att flyga med sådana saker? Vad säger säkerhetskontrollen? Bör man kontakta någon och fråga först?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit med konstigare saker än så utan problem. Dock så kommer den förmodligen att få åka två eller tre gånger på bandet i säkerhetskontrollen, och du kommer att få packa upp den ur väskan. Räkna med 5-10 minuter extra.

3. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit många gånger med desktops i handbagaget till och från olika Europeiska länder utan några problem. Har oftast inte ens behöva plocka ur den ur väskan.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit med upp till 4 mac mini i mitt handbagage och det är inga konstigheter. Det är bara att plocka upp som vilken laptop som helst.

1 person likes this.
  5. Akt

Akt Medlem

Låter bra att det har fungerat för er! Är ett egenbyggt system och de brukar ju ha så konstiga regler vid säkerhetskontrollerna så man blir lite orolig.

De får scanna den hur mycket de vill, dock vill jag ju helst inte att de börjar pilla i den på grund av ESD skador osv. Men öppna och titta och dylikt är ju inga problem.

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scary :D
    Jag hade också 4 mac mini i mitt handbaggage + en router = perfekt demomiljö packade med utskuren skumgummi så låg det helt på plats.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!