Senaste nytt

Statement från Eurobonus

Det finns lite begränsningar med hur man får skicka dokumentationen. Man får högst lägga up 2 filer och dem får högst vara 1MB/styck. Detta görs genom deras hemsida så det går tyvärr inte att maila.

Bästa lösningen jag kom fram till var att ta 9 skärmdumpar för att få med senaste 6månader. Klistrade in alla i ett word för att sedan skapa en pdf. och sist komprimera den från 2,4MB till 0,8MB. Jag får se hur det går.

Du kan annars lägga skärmdumparna någon annanstans och bara skicka länken.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är väl inte helt säkert att deras kundservice har lust att surfa in på någon (för dem okänd) bilddelningssida?

Du kanske kan faxa utskrifterna? Har du ingen egen fax? Boka något med SAS och hoppas på en seriös försening och kräv att få nyttja dina två fax varvid du skickar utdragen till Skywards. ;)
 

mha321

Medlem
Går ju också att hämta ut datan ifrån SAS genom GDPR, men kanske är overkill. Ett sätt är att logga in här och begära all data:
DataExcerpts

Tog några dagar för mig att få all data efter jag skickade in en begäran i Juni.
Kul sätt om man glömt av vilken stol (för Flightdiary) man satt i då bland annat den informationen är inkluderad.

Bör nog också gå att maila dataprotectionofficer@sas.se, men har inte testat.
Intressant. Vad får man för typ av leverans där?
 

mha321

Medlem
I princip all data SAS har om dig. Vad jag minns så var det ärenden med kundtjänst, ersättningar i form av EB poäng/pengar om jag inte minns fel, kompletta bokningar med klass, säte etc.
Otydlig fråga. Jag menade vad fick du den i för format? Något användbar eller i princip bara en pdf?
 

Konto93

Medlem
Jag fick svar från SAS idag med all data. Som sagt i princip all info om mig, bokningar, klagomål med både bilder och svar från sas. Dokumenten kommer i .pdf och .csv: Contact logs, Eurobonus information, User profile, Flight details, Claims information (html) och en pdf om GDPR & data privacy.
 
Toppen