Starwood bokning

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av bwise, 10 September 2015.

  1. bwise

    bwise Ny medlem

    Bokade en vistelse till februari 2016 enligt "prepaid rate" via Starwoods hemsida i helgen.
    I vanliga fall när jag bokar hotell så brukar de debitera kortet direkt, men inte i det här fallet.

    När jag kollade på FAQ på Starwoods hemsida så står det "With prepaid rates, your credit card will be charged anytime between the time of booking and up to 10 days after departure from the hotel."
    Ganska luddigt med andra ord!

    Vad är er erfarenhet? När brukar de debitera i vanliga fall?
     
  2. nota bene

    nota bene Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Varierar! Men brukar oftast dras direkt eller i samband med stay.

    Råkade boka en pre-paid för några veckor sedan som jag sedan inte utnyttjad, och blev aldrig debiterad...
     
  3. rvarttinen

    rvarttinen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja - det kan variera. Oftast har de debiterat i det närmaste omgående. Men, någon gång har det dröjt. Vid ett tillfälle hade jag valt en pre-paid rate (av misstag) vid ombokning, men hann kontakta hotellet och de ändrade bokningen innan de debiterade. Det tycks mig som om det är hotellet i fråga som sköter debitering odyl.
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bara erfarenhet från Marriott-gruppen avseende prepaid men de två senaste prepaid-bokningarna jag haft med dem debiterades någon dag innan ankomst. Vet inte riktigt varför och vad de tjänar på att vänta - rent logiskt borde de väl vilja få in pengarna så snabbt som möjligt?
     
  5. mha321

    mha321 Medlem

    Det är inte så att de lägger en reservering på pengarna redan från början men inte debiterar förrän senare? Så länge de är reserverade så är de ju i princip garanterade att de kommer in, men samtidigt är det mycket billigare att göra refund i det läget. (om det nu skulle bli aktuellt även på en prepaid, det kan ju finnas legitima anledningar)
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Så kan det mycket väl vara - ser inte om det finns några reserverade belopp på mitt Eurocard. Eller finns det något sätt att se det utan att kontakta kundtjänst?
     
  7. bwise

    bwise Ny medlem

    Låter rimligt, blir säkert troligen debiterat i samband med vistelsen... Tycker dock att det är lite märklig definition av "pre-paid" från Starwoods sida :)
    Men det kanske bara är jag som tycker att det är skönt att ha saker "betalda och klara" direkt när jag bokar något.. Kanske borde boka Starwood hotell via resebyrå i fortsättningen för att komma runt problematiken.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×