Starwood öppnar hotellrummet med app

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av Martin Björnström, 10 November 2014.

1. SPG Keyless

Hotellkedjan Starwood erbjuder nu medlemmar möjlighet att checka in via SPG appen, få ett rum tilldelat (inklusive uppgradering) och gå direkt till rummet. Hotelldörren öppnas via appen i din smartphone. Tio hotell har redan introducerat det nya systemet kallat SPG Keyless och fler kommer. 30 000 hotellrum på 150 hotell över hela världen har systemet…

Se hela inlägget

2. Filmen är lite galen men det verkar väldigt straightforward. Vem blir först på BC med en SPG Keyless incheckning?

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte aktivera denna "feature" i appen så fort jag läste Martins inlägg, tyvärr går den inte aktivera på just mitt "device"... inte tillgängligt för den modell jag har (LG G3). Ska se med övriga Android grejor jag har hemma om någon av dessa fungerar bättre. Kanske en gammal Google Nexus telefon?

5. Med iPhone 6 fungerade det fint.

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ha, ha ..!.. ja, kommer ihåg att deras app fungerade bara med iOS i början, efter ett tag kom Android versionen.

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är iPhone only (nu iaf), enligt det jag hörde förra veckan.

8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, min mobil ligger oftast kvar i rummet.

rvarttinen och agehall gillar detta.
  9. Icewing

Icewing Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Virker fint på min Android (samsung Note 3)

10. Är det någon som lyckats låsa upp dörren med iPhone? Vilket hotell var det?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!