Senaste nytt

Starbucks expanderar på Arlanda

NotRyan

Medlem
Sanningen är att när man spenderat tid utanför Sverige inser man att det är svensken som är unik som gillar smetigt uber-starkt bryggkaffe.

Det är ju oerhört populärt internationellt med olika Espresso-drycker, ex. Caffe Latte så att det skulle vara någon "sanning" att svensken är unik med att gilla oblaskiga kaffedrycker, nja...... :)
 

Palazzi

Medlem
Det är ju oerhört populärt internationellt med olika Espresso-drycker, ex. Caffe Latte så att det skulle vara någon "sanning" att svensken är unik med att gilla oblaskiga kaffedrycker, nja...... :)

För att inte tala om hela nordafrika + Libanon, Syrien mfl. Beskare och starkare kaffe än Libanesiskt "kokkaffe" får man leta länge efter.... Jag har normalt aldrig socker i kaffet, men där använde jag nog ett par hekto i koppen:rolleyes:
 

Jacob

Medlem
Och idag öppnar Starbucks första café på Arlanda som är tillgängligt för allmänheten beläget vid Skycity, i nya SkyBridge, gången som förbinder Clarion Hotel Arlanda Airport med Sky City.
 

Tjaeng

Medlem
Apropå "american coffee" så blir jag alltid ställd ett tag när dom frågar om det är det man vill ha, utomlands. Oftast så beskriver det ju bara en espresso med mer vatten (eller en förlängd kaffe, som våra österrikiska vänner säger), och det är jag fullt medveten om vid det här laget, men det tar ändå emot som fan att att beställa något som kallas amerikanskt kaffe.

Finns en distinkt skillnad. "lång/long/lungo" innebär att man kör mer vatten genom espressopelleten, "amerikansk/american/americano" är en färdig espresso där man häller i varmt vatten.
 

pitch

Medlem
Du predikar för kören.

Jag menar fortfarande att det jag faktiskt får, oavsett att det står Americano på menyn, brukar vara långkaffe.
 
Toppen