Star Alliance rutt till Barcelona

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Martin Björnström, 2 Maj 2012.

1. Jag funderar på att använda en US Airways Partner Award för mig och min fru till Barcelona.
    Normalt sett skulle man flyga direkt med SAS men det verkar som ett tråkigt sätt att utnyttja poängen.

Ett alternativ jag tittat på är att flyga via GVA, ZRH med LX eller kanske MUC med Lufthansa.
    Hur skulle ni lägga upp rutten så den blir "roligast" möjliga men ändå hanterbar för ett spädbarn?
    Vi har möjlighet till ett stopover. (se städer nedan)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Adria: Ljubljana, Pristina
    Aegean: Athens, Thessaloniki
    Austrian: Vienna
    Blue1: Helsinki
    bmi: London Heathrow
    Brussels: Brussels
    LOT: Warsaw
    Lufthansa: Frankfurt, Munich
    SAS: Copenhagen, Oslo, Stockholm
    Swiss: Zurich, Geneva, Basel
    TAP: Lisbon, Porto
    Turkish: Istanbul, Ankara

2. Om jag kommer ihåg rätt, kan man inte ta stopover på en bonusresa när avreseort och destination är inom samma zon, med US Dividend Miles.

Last edited: 2 Maj 2012
  3. Det förenklade ju saken en hel del :)

4. Spontant tycker jag att åka med SWISS ena vägen och med Lufthansa (via MUC) ena vägen, är bra lösning.
    Om det inte var med infant skulle jag ha tagit via Istanbul. ;)

5. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instiktivt ville jag direkt säga LJU, men Adria flyger ju inte ARN-LJU, och då bli det två stop till BCN.

Turkish är, naturligtvis, mest exotiskt men innebär sinnesjuka avgångstider och lång stopover.

Brussels från BMA verkar bra tidsmässigt med två lika långa (korta) flighter.

Men - jag hade valt Lufthansa via MUC. Flyga över alper. Bra tider (LH2414, LH1814). Lagom stopover på en dryg timme. Kanske via nya BER på hemvägen?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det inte bättre sätt att använda poängen? Jag tycker det verkar som slöseri att göra en så kort intre-europa-resa.

7. Alla förslag välkomna! Jag har 400.000 EuroBonus och 400.000 US poäng. Två vuxna + infant.
    Min fru älskar Barcelona och vill gärna vara där 10-15 dagar i vår.

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför inte sätta destination i Afrika/Mellanöstern bara någon natt och ha en längre stopover ena vägen i Barcelona. På så viss får ni premiumkabiner och möjlighet att nyttja stopovers med US. Det beror väl förstås på hur mycket tålamod tösabiten har med att flyga också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!