Star Alliance non-Schengen lounger i Frankfurt

Diskussion i 'Lounger' startad av Jacob, 5 Oktober 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Ska om några dagar passera Frankfurt där jag har en ledig förmiddag, denna gång vidare med en non-Schengenflygning som omväxling. Det var länge sedan jag reste non-Schengen från Frankfurt där allt gjorts om rätt ordentligt, tror faktiskt inte jag besökt någon av de non-Schengenlounger som finns idag.

Så till frågan, kan man ta sig fritt fram och tillbaka mellan B-piren och non-Schengendelen av A-piren (dvs A-plus-piren)? Tidigare vet jag att det fanns ett tåg som gick men är inte helt uppdaterad på hur det fungerar idag.

Lufthansa har lounger i båda pirerna och dessutom har Air Canada en lounge i B-piren.

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Nu er jeg lidt usikker på A+ – er det ikke den del der kaldes Z og ligger et niveau op? Hvis, så bør det være muligt at tage Skyline (toget) mellem A(Z) og B. Jeg er dog rimeligt sikker på at man skal igennem sikkerheds- og evt. paskontrol i begge retninger.

Ellers kan Frankfurt Airport (FRA Airport)-app'en anbefales, den har indbygget navigation der giver en ret god visualisering af ruten.

3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I B-piren finns ju både den nya, i mitt tycke trevliga, Senatorloungen och FCL B.
    Själv brukar jag ta "suckarnas" gång (den med rullbanden) mellan A- och B-piren.
    Det är möjligt att ta sig fram och åter mellan pirerna men det är inte alltid helt lätt.

Ut ur Schengenområdet (A-pir) behöver man inte passera säkerhetskontrollen men
    både in och ut ur Schengen är det passkontroll.

4. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man skall röra sig mellan A och B så är det väl "tåget" som erbjuder airside transfer vill jag minnas? "B" gången är ju mellan schengen A&B..

5. Jacob

Jacob Medlem

Den underjordiska gången har jag gått fler gånger än jag kan minnas, precis så, det är non-Schengen transfer jag tänker på, om det går att t.ex. åka tåget fram och tillbaka utan kontroller etc. Det är väldigt länge sedan jag gjorde detta och kommer helt enkelt inte ihåg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!