Senaste nytt

Star Alliance lounger T1 Sydney

possum

Medlem
Jag flyger från Sydney till Sthlm (via BKK) på fredag och eftersom det är arbetsveckans slut och allt vill jag naturligtvis ta mig en snack och ett glas "champagne" i loungen. Thai flyger från terminal 1 men star alliance lounge finder (som iofs inte är helt pålitlig) visar ingen lounge där, utan endast Air NZ i T3 samt Silverkris i terminal C. Är det så illa, eller är terminal C en del av T1? Jag är SK*G
 

flybob

Medlem
Loungerna är i terminal 1.

Screen Shot 2016-08-13 at 4.24.30 PM.png

Air New Zealand har Koru Lounge vid gate 59 - > Air New Zealand opens new Star Alliance lounge at Sydney Airport - Australian Business Traveller
Singapore Airlines Silver Kris Lounge vid gate 59. Photos: Singapore Airlines' new SilverKris lounge at Sydney Airport - Australian Business Traveller
Det finns också en Amex Centurion lounge. Who can access the American Express Sydney Airport lounge? - Australian Business Traveller
 
Last edited:

possum

Medlem
Tack för infon, låter bra :) Silverkris brukar vara pålitligt men det kanske är dags att prova Air NZ? Amex Centurion låter också intressant om de nu släpper in en med ett SAS-Amex. Kan vara värt ett försök iaf.
 

BeckyLeuf

Medlem
Tycker Air NZ levererar på alla punkter ett flygbolag ska göra. Testade deras lounger i Sydney, Christchurch och Auckland och var mycket nöjd med samtliga (Auckland var bäst). Har dock inte testat Silverkris i Sydney så kan inte göra någon jämförelse tyvärr.
 
Air New Zealand har en trevlig bemannad bar i sin lounge, lite United LHR T2-känsla. Singapore Airlines har jag bara testat deras F-lounge i Sydney, men den var trevlig, om än rätt intim.
 

palmen

Moderator
Air new zealand och Singapore loungen är båda trevliga i Sydney. Tyckte Singapores lounge var bättre, samma koncept som i London.
 
Toppen