Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

M

Mats_Söderhäll

Guest
Hej! Vilken lounge är "bäst" på Heathrow T2 med Star Alliance Gold? Trevlig helg!
 

palmen

Moderator
Hej! Vilken lounge är "bäst" på Heathrow T2 med Star Alliance Gold? Trevlig helg!
Är lite upp till vad man gillar.
Bäst helhet tycker jag Singapores lounge har, bra utbud på dryck och en bartender som säkert kan fixa något samt att maten är i särklass den bästa där.
United har en jättestor bardisk med bartenders och bra utsikt över plattan när det är ljust ute
Senator-loungen ligger i rätt del av terminalen för SAS flyg och är helt ok.
Air Canada är likvärdig som United vad det gäller matutbudet men har inte samma stora bardisk men den är trevlig på ett annat sätt, mer gemytlig enligt mig.

Ska du bara testa en lounge skulle jag välja Singapore, åtminstone om du är hungrig.
 
Är lite upp till vad man gillar.
Bäst helhet tycker jag Singapores lounge har, bra utbud på dryck och en bartender som säkert kan fixa något samt att maten är i särklass den bästa där.
United har en jättestor bardisk med bartenders och bra utsikt över plattan när det är ljust ute
Senator-loungen ligger i rätt del av terminalen för SAS flyg och är helt ok.
Air Canada är likvärdig som United vad det gäller matutbudet men har inte samma stora bardisk men den är trevlig på ett annat sätt, mer gemytlig enligt mig.

Ska du bara testa en lounge skulle jag välja Singapore, åtminstone om du är hungrig.
Ja, SQ:s har sånna där sköna fåtöljer som är avskärmade väldigt snyggt!
 

bossefin

Medlem
Är lite upp till vad man gillar.
Bäst helhet tycker jag Singapores lounge har, bra utbud på dryck och en bartender som säkert kan fixa något samt att maten är i särklass den bästa där.
United har en jättestor bardisk med bartenders och bra utsikt över plattan när det är ljust ute
Senator-loungen ligger i rätt del av terminalen för SAS flyg och är helt ok.
Air Canada är likvärdig som United vad det gäller matutbudet men har inte samma stora bardisk men den är trevlig på ett annat sätt, mer gemytlig enligt mig.

Ska du bara testa en lounge skulle jag välja Singapore, åtminstone om du är hungrig.
+1 förutom Senator Loungen som alltid är knökfull o utbudet sisådär - och det är inte alltid SAS kör där man tror (erfarenhet av springande i gången finnes - varför måste det dröja så länge innan gatebesked).
 

SNIFF

Medlem
Bumpar denna.

Jag undrar vilka man kommer in i om man är statuslös och endast har SAS Plus-biljett från LHR - ARN.
Jag ställde in Star Alliance Lounge finder på SAS Business (eftersom det blir väl en sådan biljett inom Europa). Då visade den följande lounger.

Air Canada
United
Singapore Airlines
Lufthansa
Plaza Premium

Kan någon bekräfta att man kommer in i alla dessa med en statuslös SAS-plusbiljett och inte blir ståendes i dörren?
 
Toppen