Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

bnr

Medlem
Bumpar denna.

Jag undrar vilka man kommer in i om man är statuslös och endast har SAS Plus-biljett från LHR - ARN.
Jag ställde in Star Alliance Lounge finder på SAS Business (eftersom det blir väl en sådan biljett inom Europa). Då visade den följande lounger.

Air Canada
United
Singapore Airlines
Lufthansa
Plaza Premium

Kan någon bekräfta att man kommer in i alla dessa med en statuslös SAS-plusbiljett och inte blir ståendes i dörren?
Bekräftar de fyra övre loungerna iaf.
Man ska tydligen få voucher till nedersta när man checkar in över disk och flyger Plus, någonting jag aldrig lyckats göra, alltid checkat själv i appen alla de gångerna.
 

Juraj

Medlem
Ska flyga ifrån Heathrow nu på söndag kl. 21. Tänkte göra en grundlig och ordentlig Star Alliance lounge-hopping :). Tycker ni det blir för tidigt om jag kommer till Heathrow innan kl. 14? Kan jag få problem i boardingkort-kontrollen (innan säkerhetskontrollen) om jag kommer så pass tidigt?
 

fcx

Medlem
Ska flyga ifrån Heathrow nu på söndag kl. 21. Tänkte göra en grundlig och ordentlig Star Alliance lounge-hopping :). Tycker ni det blir för tidigt om jag kommer till Heathrow innan kl. 14? Kan jag få problem i boardingkort-kontrollen (innan säkerhetskontrollen) om jag kommer så pass tidigt?

Inga problem alls att passera kontrollen redan runt 0900 för flyg vid 2100, testat själv :)

Om man ska vara där länge så rekommenderar jag att man planerar så att man går in i Singaporeloungen samtidigt som något av deras flyg går. Då är loungen bäst, när alla passagerarna just gått.
 

Tonton

Medlem
Ska flyga ifrån Heathrow nu på söndag kl. 21. Tänkte göra en grundlig och ordentlig Star Alliance lounge-hopping :). Tycker ni det blir för tidigt om jag kommer till Heathrow innan kl. 14? Kan jag få problem i boardingkort-kontrollen (innan säkerhetskontrollen) om jag kommer så pass tidigt?

Sålänge du inte ska checka in något bagage så ska detta fungera perfekt!
 

Tonton

Medlem
Går väl bra det också, så länge det finns någon incheckningsdisk öppen för det bolag du planerar att åka med.

Absolut! Dock så var jag lite snabb och tänkte att det var SAS som han kommer att åka med. Nu har iofs SAS avgångar relativt ofta på dagen men har hänt ett antal gånger att jag har blivit tvungen att vänta med att checka in min väska då jag har varit för tidigt på mina SAS-flighter.
 

igelkotten

Medlem
Har själv gjort så flera gånger :) Rätt skönt att bara relaxa en hel dag (vilket är lätt om man är student ;)) i SQ lounge med lite singapore noodles, mycket Singapore slings och kanske en dusch i Uniteds lounge! Lite som en spa-dag!
 

Juraj

Medlem
Jag skrev inte det tidigare men det är SAS jag åker med. Dock SAS Go med Turkish Miles and Smiles Elite (Star Alliance Gold). Vet inte om jag har tillgång till Plaza Premium lounge men det räcker nog med AirCanada, Lufthansa, Singapore och United lounger :).
 
Toppen