Star Alliance lounge på Palma de Mallorca (PMI)?

Diskussion i 'Lounger' startad av Bryant, 26 December 2011.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer att besöka Palma några timmar den 4/1. Finns det någon lounge där man har tillträde med *A Guld? Hittade ingen på staralliance.com.

1 person likes this.
  2. Jacob

Jacob Medlem

Tittar man i Lufthansa lounge directory ska det finnas en lounge, men det ser ut att vara en tredjeparts lounge så beror helt på om flygbolaget du åker med har avtal om lounge. Star Alliance sidan visar bara lounger som drivs av Star Alliance flygbolag.

Airport Palma De Mallorca
    Location Departure area
    Name AENA Sala VIP
    Opening hours 6:30 am - 10:30 pm

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AENA-loungen används av både Lufthansa och Spanair, den drivs av flygplatsmyndigheten. (AENA är spanska motsvarigheten till Swedavia.)
    Den har inte Star Gold-status.

4. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok. Jag kommer att flyga med SAS.

5. Jacob

Jacob Medlem

Lounges
    Sala Miró and Sala Formentor
    Available for EBP/EBG members and Business class passengers

1 person likes this.
  6. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bump ..

Jag tänkte skriva mitt första reportage om PMI loungen, Salas vip lounge har carit där några ggr.
    Åker härifrån igen imorgon.

mvh

7. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i en lounge där i lördags men den var en VIP lounge efter säkerhetskontrollen till höger innan man svänger vänster ut mot C gaterna. Minns inte om den hette Fomentor men tror inte det, dock kom jag in som EBG och fick gästa en när jag skulle flyga med SAS till CPH från PMI.

Fick även en trevlig stämpel på alla våra 5 boardingpass med texten "SAS FAST TRACK" på för att jag var EBG och vi var i samma sällskap.

Det var för övrigt en väldigt öde flygplats, men jag hoppas att det är lite mer liv där på sommaren..

8. Swisser

Swisser Medlem

När jag flög från PMI förra året så besökte jag en stor och trevlig lounge på flygplatsen som *A guld och med businessklass biljett. För min del får loungen klart godkänt då det fanns mycket plats, loungen var ljus med stora fönsterfronter och det fanns lite att dricka och äta.

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Star Alliance lounge på PMI (Palma)?

Fanns det WiFi i loungen på PMI?

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, lösenordet stod vid disken där man visade upp boardicpass och sitt guldkort, samt på en lapp man kunde ta med sig därifrån om man ville...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!