Senaste nytt

Star Alliance Lounge i San Francisco

ACervin

Medlem
Det är ju alltid frestande att prova loungen. Men i SFO så undrar jag om det inte är bättre att betala för en bärs och en vettig hamburgare (om man är hungrig) bland restaurangerna på flygplatsen än att hänga i loungen. Man blir bara irriterad och småknaprar på skumma kex och annat som man normalt inte hade rört.
 

Lallarn

Medlem
Hur är det från SFO inrikes då om man åker United i ekonomi men är EBG(EBD)? På Star Alliance Lounge Finder får jag upp två alternativ men enligt kartan bör det bara vara ett (Terminal 3, Concourse F för inrikes). Dock står det under:

United Airlines and US Airways Star Alliance Gold customers may only access the United Clubs and US Airways Clubs within the United States when traveling in conjunction with a Star Alliance international flight.
 

FFS

Medlem
Hur motiverar de detta? Ska inte Singapore's lounge ge tillträde för Star Alliance guldkort?
När jag var där hade de en stor roll-up med Air New Zealand framför dörren. Jag kunde inte se någon Star Alliance Gold logga vad jag kan minnas
 

nilsson

Medlem
Det är ju alltid frestande att prova loungen. Men i SFO så undrar jag om det inte är bättre att betala för en bärs och en vettig hamburgare (om man är hungrig) bland restaurangerna på flygplatsen än att hänga i loungen. Man blir bara irriterad och småknaprar på skumma kex och annat som man normalt inte hade rört.

Terminal 2 har Lark Creek Grill airside, vilket nog är bästa stället att äta på i SFO.
 

Krolls

Medlem
Fantastisk lounge med massor av torra kex och inplastad ost.... Baren har nyligen slutat att ta emot kontanter så det är kort som gäller. Har för mig att ölen kostade $1 eller $2. Jag drack tre öl och fick betala med kort tre gånger, att lägga kortet i baren verkade vara ett okänt fenomen där. Varje gång tog kortbetalningen ett par minuter. Det gick tydligen att ge dricks kontant.....
 

agehall

Medlem
Hur är det från SFO inrikes då om man åker United i ekonomi men är EBG(EBD)? På Star Alliance Lounge Finder får jag upp två alternativ men enligt kartan bör det bara vara ett (Terminal 3, Concourse F för inrikes). Dock står det under:

United Airlines and US Airways Star Alliance Gold customers may only access the United Clubs and US Airways Clubs within the United States when traveling in conjunction with a Star Alliance international flight.

Det där gäller bara UA och US som inte ger sina egna kunder loungetillträde på domestic-flighter.
 

Lallarn

Medlem
Det där gäller bara UA och US som inte ger sina egna kunder loungetillträde på domestic-flighter.

Insåg det efter att ha lustläst det 10 gånger, men vägrade tro det mest för att det var så idiotiskt. Varför skulle man då välja United som frekvent resenär om man inte ens får tillgång till loungerna inrikes? Till och med SAS har ju ändå en lounge inrikes i Sverige!
 
Toppen