Senaste nytt

Star Alliance lounge i Barcelona (BCN)?

Jacob

Medlem
SAS använder denna lounge tillsammans med i stort sätt alla fullservicebolag som flyger till Schengendestinationer från Barcelona, det ser du även på vår loungesida:
Sala Pau Casals, Barcelona El Prat International (BCN) - BusinessClass.se

Star Alliance Guldkort fungerar fint, likaså SAS Plus. Observera att SAS Plus på boardingkortet står beskrivet som C-klass, dvs business class, trots att det marknadsförs som premium economy. Detta är troligtvis för att det inte ska bli några problem med t.ex. lounger och fast track.
 

possum

Medlem
Jag har varit där drygt 10 gånger de senaste åren med EBG utan problem. Att sedan loungen i sig inte är så mycket att hänga i julgranen är en annan sak ;)
 

Sakoz

Medlem
Jag har besökt loungen några gånger senaste månaden, senast för några dagar sedan, ganska ok.
Dock ett stort minus att Wifi bara verkar vara kostnadsfritt 15 min och sen får man betala.
Gränssnittet verkar heller inte fungera på iOS enheter såsom iPad och iPhone.
Nu avser jag loungen som ligger i "kärnan" Terminal 1 nära C piren där SK brukar avgå.
 

Sakoz

Medlem
Enligt Priority Pass finns 4 stycken lounger. En i terminal 2 och 3 stycken lounger i Terminal 1.
SALA VIP CANUDAS heter PP loungen i terminal 2, vet inte om det är samma som vi talar om eller en annan lounge.
Jag har inte kollat upp det.

Städningen i *A var helt ok när jag var där för några dagar sedan men visst känns den sliten och lite knepig, baguetterna var torra som fnöske, men de andra smörgåsarna var helt ok. Jag var där vid lunch tid.
 
Såg som sagt bedrövligt ut. Man undrar ju om det verkligen är samma lounge som PP höjer till skyarna:

12th June 2013 – The Pau Casals VIP lounge at Barcelona El Prat airport has been named the global winner of this year's prestigious Priority Pass Lounge of the Year awards.
Global Lounge of the Year Awards 2013 - Press

Kan de ha anlitat samma undersökningsföretag som kom fram till att Norwegian har Sveriges nöjdaste kunder 2013...
 
Toppen